Najciekawsze rozwiązania mają szansę zostać wdrożone w ramach platformy współpracy ze startupami „Let’s Fintech with PKO Bank Polski”. W pierwszym projekcie scoutingowym realizowanym we współpracy z The Heart poszukiwane są startupy wspierające pracę oddziałów oraz współpracę z klientami detalicznymi.
The Heart i PKO Bank Polski kontynuują współpracę już kilka lat. Bank był jednym z pierwszych członków Corporate Clubu, czyli społeczności liderów cyfrowej transformacji. To właśnie poprzez inicjatywy w ramach klubu doszło do spotkania z ZenCard, który został wykupiony przez bank w 2017 roku.
W ramach nowego etapu partnerstwa, The Heart będzie odpowiedzialny za cykliczne poszukiwanie innowacyjnych spółek specjalizujących się w konkretnym zagadnieniu. Głównym zadaniem będzie analiza startupów i selekcja tych najlepiej dopasowanych do oczekiwań banku. Następnie zespół ekspertów „Let’s Fintech with PKO Bank Polski” wybierze firmy z największym potencjałem do dalszej współpracy. W pierwszej edycji scoutingu spotkanie wybranych startupów z ekspertami zaplanowane jest na połowę czerwca.
– Chcąc utrzymać pozycję technologicznego lidera sektora finansowego, musimy na bieżąco analizować środowisko innowacji. Wdrażamy rozwiązania, które pozwolą na usprawnienie wewnętrznych procesów banku jak i jego oferty. Rozwinięcie dotychczasowej współpracy PKO Banku Polskiego i The Heart pozwala na zwiększenie dynamiki oraz skali poszukiwań najciekawszych fintechów obecnych na rynku – zarówno polskim, jak i europejskim – mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji PKO Banku Polskiego.
Poszukiwania w pierwszej kolejności obejmą rozwiązania dotyczące m.in. angażowania nowych klientów, jakości obsługi i komfortu pracy w placówkach, wsparcia społeczności lokalnych wokół oddziałów, czy optymalizacji działania oddziałów. Najciekawsze z nich mogą zostać wdrożone w banku. Najpierw pilotażowo, w ramach programu „Let’s Fintech with PKO Bank Polski” – platformy rozwoju innowacji. Następnie na większą skalę, w sieci oddziałów banku.
– Polska bankowość jest technologicznie mocno zaawansowana. Kolejne firmy poszukują nowych rozwiązań, które wzmocnią ich pozycję na rynku. Mamy okazję obserwować, jak synergie pomiędzy korporacjami a startupami przynoszą korzyści dla obu stron. PKO Bank Polski od lat stara się wykorzystywać potencjał tkwiący w startupach finansowych, co widzimy na przykładzie działań z Coinfirm czy ZenCard. Jesteśmy przekonani, że nasza współpraca przyczyni się do kreowania nowych trendów w branży bankowej – mówi Tomasz Rudolf, CEO The Heart.
Jak wynika z analiz The Heart, kupowanie rozwiązań od start-upów jest obecnie jednym z najczęściej wykorzystywanych modeli wdrażania innowacji. Obecnie aż 82 proc. liderów korporacji planuje oferować rozwiązania tworzone przez startupy swoim klientom. Młode spółki dzięki współpracy z dużymi firmami otrzymują wsparcie doświadczonego partnera oraz dostęp do większej grupy klientów.