Najpierw odtworzyli praktycznie jedyny czysto polski styl piwny – Grodziskie, a później – w 2011 roku – uwarzyli mocno nachmieloną amerykańską odmianę India Pale Ale „Atak Chmielu”. Tak zaczęła się piwna rewolucja w Polsce, która dziś oznacza ponad 2 tys. nowych piw rzemieślniczych rocznie. Za tym ruchem stoi PINTA, marka stworzona przez Ziemowita Fałata, Grzegorza Zwierzynę i Marka Semlę.
Polski atak chmielu
Dziś miłośnicy piw rzemieślniczych jednym tchem wymieniają najpopularniejsze PINTY: Atak Chmielu (American IPA), A ja pale ale (American APA) i Pierwsza Pomoc (Polski Lekki Pils). Raz na miesiąc „PINTA Miesiąca”, czyli premierowe piwo w eksperymentalnym stylu, trafia do ponad 100 pubów w kraju i zagranicą. Polski chmiel trafił już do Włoch, Japonii, Brazylii i Nowej Zelandii.
W ciągu 8 lat PINTA uwarzyła piwa w ponad 150 stylach i odmianach, które można kupić w pubach, w sklepach, sieciach handlowych, na stacjach paliw i podczas piwnych festiwali. – Do tej pory nasze piwa warzyliśmy w wynajmowanych browarach, ale już w czerwcu w Wieprzu koło Żywca uruchomimy własny rzemieślniczy zakład, do którego w 2021 roku dołączy taproom – mówi Ziemowit Fałat, współwłaściciel PINTA sp. z o.o.
PINTA Barrel Brewing
Gdy piwa z browarów rzemieślniczych trafiają już do szerokiej dystrybucji, czas na piwną rewolucję vol. 2. – Na liście 10 najlepiej ocenianych piw PINTY królują odmiany Barrel Aged. To kategoria premium, a zarazem nisza, która w Polsce dopiero się kształtuje – wyjaśnia Grzegorz Zwierzyna, prezes PINTA Barrel Brewing SA.
PINTA Barrel Brewing jest nową spółką, która do 2021 roku wybuduje na Żywiecczyźnie swój browar rzemieślniczy. W nim powstawać będą limitowane edycje piw starzonych, dzikich i kwaśnych oraz piwne eksperymenty. Piwo warzone tradycyjnymi metodami będzie dodatkowo poddawane procesom starzenia w dębowych beczkach po winie, bourbonie, rumie czy whiskey. – Ten proces wzbogaci smak i aromat mocnych piw. Skupimy się na krótkich seriach, które mogą szczególnie spodobać się koneserom piwa, a także wina – dodaje Bartłomiej Ociesa, piwowar PINTA Barrel Brewing.
W poszukiwaniu crowdinwestorów
Na wybudowanie nowego browaru PINTA Barrel Brewing chce pozyskać środki od inwestorów. Emisję akcji wspiera kampania crowdfundingowa o wartości 4,15 mln zł, promowana na platformie Crowdway.pl. Akcja wystartowała 6 maja, a potrwa do 24 czerwca. O jej szczegółach można przeczytać na: akcja.pintabarrelbrewing.pl.
W ramach zbiórki o minimalnej wartości 333 zł inwestorzy oprócz akcji spółki PINTA Barrel Brewing i prawa do dywidendy, otrzymają też pakiety benefitów. W zależności od wartości wpłaty, mogą liczyć na zaproszenie na zjazd inwestorów, PINTA Party, zestawy piw, vouchery i gadżety. – Inwestorów, którzy wybiorą najwyższy pakiet crowdfundingowy, zaprosimy na finansowany przez spółkę wyjazd na PINTA Hop Tour. Dotychczas w ramach tej wyprawy odwiedziliśmy Argentynę, RPA i Tasmanię – dodaje Ziemowit Fałat.
Pakiet biznesowy
Dla właścicieli pubów, restauracji, sklepów i hurtowni, posiadającym koncesję na sprzedaż piwa, PINTA Barrel Brewing zaplanowała też pakiet branżowy. W ramach tego pakietu spółka oferuje uwarzenie do 18 hektolitrów piwa na wyłączność dla wskazanego lokalu.