Nowy właściciel startups.pl ogłasza plany rozwoju i wchodzi na rynek z własnymi startupami

Dodane:

Lech Romański Lech Romański

Udostępnij:

Startups.pl, z prawie 130 tys. unikalnymi użytkownikami w maju 2011, to jeden z największych serwisów poświęconych tematyce startupowej w kraju. Po zmianie właściciela na początku roku serwis wszedł w fazę rozwoju i już w lipcu będą widoczne pierwsze zmiany.

Startups.pl, z prawie 130 tys. unikalnymi użytkownikami w maju 2011, to jeden z największych serwisów poświęconych tematyce startupowej w kraju. Po zmianie właściciela na początku roku serwis wszedł w fazę rozwoju i już w lipcu będą widoczne pierwsze zmiany. Równolegle zespół startups.pl realizuje własne projekty.

Plany reaktywacji startups.pl dotyczą przede wszystkim zbudowania silnego zespołu redakcyjnego. Konieczne jest również odświeżenie wyglądu serwisu oraz większe zaangażowanie użytkowników w jego rozwój. Serwis przestaje być również bytem wirtualnym – od lipca będzie dzielił siedzibę w warszawskim Reaktorze wraz z Filmasterem i innymi startupami.

Wszystkie te zmiany umocnią pozycję startups.pl w polskim Internecie – mówi Marcin Mieszek, nowy właściciel startups.pl. – Oprócz opisywania tego, co się dzieje na startupowym rynku w Polsce, chcemy również realizować własne projekty. Pierwszy z nich, serwis citilia.pl umożliwiający rezerwację miejsca on-line w ponad tysiącu restauracji w Warszawie, już działa.

Citilia.pl umożliwia użytkownikom bezpłatną i błyskawiczną rezerwację miejsc we wszystkich restauracjach w stolicy. – Sam wielokrotnie próbowałem zarezerwować miejsce w restauracji i rezygnowałem gdy nie udało mi się dodzwonić do lokalu – dodaje Marcin Mieszek. W Internecie możemy zamówić dostawę jedzenia on-line do biura czy domu, możemy poczytać jakie restauracje polecają inni pasjonaci jedzenia, wyszukać interesujące promocje czy zniżki na posiłki, ale rezerwacja przez Internet do wszystkich restauracji w mieście to zupełna nowość.

Aktualnie w bazie serwisu znajduje się ponad tysiąc warszawskich restauracji w których można bezpłatnie zarezerwować miejsce. W najbliższym czasie oferta zostanie rozszerzona o kolejne polskie miasta. Od strony użytkownika serwis stawia przede wszystkim na wygodę i szybkość rezerwacji – oraz potwierdzanie każdej rezerwacji.

Serwis rozpoczyna również współpracę z kolejnymi restauracjami w stolicy. Oprócz dostarczania rezerwacji citilia.pl udostępnia Księgę Rezerwacji On-Line, która pozwoli na natychmiastowe sprawdzenie dostępności miejsc.

Model biznesowy przewiduje pobieranie niskich opłat od każdego zarezerwowanego miejsca, restauracje nie ponoszą więc ryzyka stałych opłat miesięcznych i zyskują już przy pierwszej rezerwacji. Usługa spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony restauracji, serwis liczy na osiągnięcie progu rentowności do końca roku 2011.

źródło: informacja prasowa