Tematem najbliższych warsztatów będzie ekspansja na rynki zagraniczne. Zajęcia mają na celu dostarczenie niezbędnej wiedzy i umiejętności w celu rozwoju inicjatyw związanych z rozwojem własnych projektów biznesowych, a w szczególności startupów i wspomagania ich w środowisku technologii informacyjnych i sieciowych.
Spotkanie będzie miało charakter wykładowy, studyjny, warsztatów zespołowych rozwiązujących studia przypadków, pozwalających poznać zasady budowy i funkcjonowania biznesu z wykorzystaniem technologii komunikacyjnych i internetowych. W szczególności uwzględniono w nich specyfikę tworzenia możliwości biznesowych dla zawodów twórczych: artystów muzyków, malarzy, grafików, rzeźbiarzy, twórców filmowych, projektantów mody i innych kreatywnych projektów.
W ramach warsztatów poruszone zostaną kwestie:
Część teoretyczna
- Czy warto zabiegać o rynki zagraniczne?
- Szanse firmy z kraju średniej wielkości na rynkach zagranicznych.
- Czy warto wychodzić z europejskiego kokonu?
- Czy komunikacja międzykulturowa ma znaczenie?
- Czy w zdobywaniu rynków zagranicznych jesteś sam? Czy istnieje system wspierania ekspansji międzynarodowej polskich firm.?
- Błędy i pułapki
Część praktyczna
- Studium przypadku -Chiny,
- Studium przypadku – Włochy
- Studium przypadku – Wsparcie publiczne i brak wsparcia.
Spotkanie poprowadzą Sławomir Majman i Robert Kwiatkowski.
Sławomir Majman – wykładowca, menadżer, dziennikarz, wiceprezes Zarządu Targów Warszawskich S.A., doradca ds. zagranicznych Prezydenta Pracodawców RP, był Naczelnym Dyrektorem Europejskich Inwestycji Strategicznych w Dentons Europe, wiele lat kierował Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych i odpowiadał za promocję gospodarczą Polski na zagranicę i przyciąganie do Polski kapitału zagranicznego, Polski Komisarz Generalny EXPO w Mediolanie i Szanghaju, autor ponad 800 publikacji z dziedziny polityki w krajach Europy Środkowo – Wschodniej, Senior Fellow Uniwersytetu Renmin w Pekinie i wykładowca Instytutu Bliskiego i Dalekiego Wschodu UJ.
Robert Kwiatkowski – menadżer, posiada doświadczenie w zarządzaniu i restrukturyzacji firm i instytucji, 10 lat pracy w agencji odpowiedzialnej za promocję gospodarczą Polski na zagranicą, współautor programu udziału Polski w światowych wystawach promocyjnych, doradca Premierów, Ministra i szefów firm, audytor, ekspert ds. prawa pracy, rynku pracy i zarządzania projektami.
Warsztaty odbędą się w środę, 26 czerwca 2019 w godzinach 15:00-20:00 w Centrum Kreatywności Targowa, przy ul. Targowa 56 w Warszawie.
Szkolenie jest bezpłatne, jednakże wymaga jest wcześniejsza rejestracja, której można dokonać pod adresem: tiny.pl/tw1cr.