W ramach inwestycji Volkswagen otrzyma 20 procent udziałów w Northvolt AB oraz uzyska miejsce w radzie nadzorczej – po zatwierdzeniu transakcji przez urząd antymonopolowy. Spółka, w której każda ze stron obejmie po 50 procent udziałów, ma zostać założona w ciągu roku i zajmie się budową fabryki akumulatorów w Europie, wytwarzającej „baterie” o łącznej pojemności 16 gigawatogodzin.
– Volkswagen tworzy warunki do skutecznego wdrożenia swojej strategii w zakresie elektrycznych samochodów na wszystkich poziomach. Northvolt to nasz europejski partner. Dzięki know-how i procesom produkcyjnym zgodnym z zasadami zrównoważonego rozwoju, zoptymalizowanym pod kątem emisji CO2, zamierzamy teraz rozwijać produkcję akumulatorów również w Niemczech. Oczywiście warunkiem jest powstanie odpowiednich warunków ekonomicznych – powiedział dr Stefan Sommer, członek zarządu Volkswagena ds. zaopatrzenia.
Zgodnie ze swoją strategią koncern Volkswagen będzie w samej Europie potrzebował od 2025 roku akumulatorów o łącznej pojemności ponad 150 gigawatogodzin rocznie.
Northvolt to europejski producent wysokojakościowych akumulatorów wytwarzanych według zasad zrównoważonego rozwoju. Firma buduje teraz w Szwecji pilotażową linię do produkcji akumulatorów oraz fabrykę o początkowej wydajności 16 gigawatogodzin. Northvolt powstała w 2016 roku, by stworzyć warunki do rozwoju bezemisyjnych samochodów w Europie. Firma realizuje swoją misję z sukcesem opracowując najbardziej neutralny dla środowiska litowo-jonowy akumulator na świecie. Kładzie przy tym szczególny nacisk na jak najmniejszą emisję CO2 i jak najszerszy zakres recyklingu. Do partnerów przemysłowych i klientów firmy Northvolt oprócz Volkswagen AG należą Scania, ABB, BMW, Siemens, Vattenfall i Vestas.