Statystycznie Polacy nie korzystają aż z 67% rzeczy ze swojej garderoby. Ubrania gromadzone przez lata – po okazyjnych cenach, czy jako efekt spontanicznych zakupów, z czasem zmieniają się w stos niepasujących do siebie rzeczy. Jednocześnie coraz więcej osób pragnie zmniejszyć ilość zbędnej odzieży swojej szafie i uzyskać spójny „look”. Nie dziwi więc, że bardzo dużo sympatyków zyskują minimalizm czy Capsule Wardrobe. To m.in. dla osób, które chcą zaprowadzić porządek na półkach i znaleźć własny styl, powstała nowa, darmowa aplikacja na urządzenia mobilne LESS_.
LESS_ to nowa inwestycja w portfelu Dawida Urbana. – W okresie od marca do czerwca 2018 roku wysłałem swój projekt z prośbą o wsparcie do 200 różnych Aniołów Biznesu, Funduszy, Kampanii Crowdfundingowych, odezwały się tylko 3 osoby, w tym Dawid i jedynie Dawid potraktował temat profesjonalnie, wyraził chęć spotkania i podjął negocjacje. – mówi Mateusz Oleksiuk, CEO LESS_.
– Decyzje zazwyczaj podejmuję bardzo szybko. W przypadku LESS_ trwało to może 20-30 minut. Podczas spotkania z przedstawicielami firm, chcących uzyskać wsparcie oceniam dwie rzeczy: potencjał biznesu oraz człowieka. Przy LESS_ zagrały te dwa elementy. Od razu dostrzegłem ogromne możliwości elastyczności rozwoju tego projektu oraz łatwość w jego skalowaniu. Mateusz (CEO LESS_) to osoba, z poważnym backgroundem finansowym i zarządczym a zarazem z wielkim apetytem na sukces. Zaimponował mi tym, że potrafił sam zaryzykować – odszedł z dobrze płatnej posady w korporacji i w pojedynkę zajął się realizacją swojego planu. W takich ludzi inwestuję, bo wiem, że robią profesjonalny biznes z sercem – komentuje Dawid Urban.
Inwestor wprowadził do aplikacji kluczowy element, czyli możliwość sprzedawania i kupowania przedmiotów pomiędzy samymi użytkownikami. Dodanie tej funkcji Dawid Urban oparł na swojej wiedzy wyniesionej z doświadczenia w handlu.
– Przy wszystkich moich inwestycjach nie jestem inwestorem patrzącym tylko i wyłącznie na tabelę z wynikami finansowymi. Pomagam właściwie poukładać wszystkie puzzle. Tak jest również przy LESS_. Jestem swojego rodzaju doradcą kreatywnym. Bazując na moim doświadczeniu pomagam nakreślić właściwe kierunki rozwoju biznesu i staram się zawsze patrzeć kilka lat do przodu. Nigdy nie pozostawiam firmy, w którą inwestuję samej sobie. W przypadku aplikacji LESS_ już na samym początku zaproponowałem wdrożenie modułu sprzedaży i zakupu odzieży między samymi użytkownikami. Połączenie pierwotnego społecznościowego charakteru aplikacji z jej częścią handlową, pozwoliło stworzyć nową, atrakcyjną wartość na rynku. Te dwa elementy tego biznesu stanowią o jego sile – dodaje Dawid Urban.
Jak działa LESS_? Aplikacja łączy w sobie funkcję społecznościową z opcją sprzedaży i zakupu odzieży z drugiej ręki. Każda osoba, która się zarejestruje, może stworzyć wirtualną szafę. Umieszcza w niej zdjęcia ubrań, które chce sprzedać i tych, które kupiła za jej pośrednictwem. Użytkownicy dokonują transakcji bezpośrednio pomiędzy sobą, o każdej porze. Nie jest pobierana za to żadna prowizja.
W aplikacji kluczowe znaczenie ma forma ekspozycji ubrań. Jej twórcy sugerują, by były to estetyczne stylizacje ukazujące, jak dana rzecz się układa i z czym można ją łączyć. Dzięki temu, w przeciwieństwie do odzieży fotografowanej na wieszakach, innym użytkownikom łatwiej zadecydować, czy dane ubranie chcą mieć w swojej szafie. Osoby korzystające z LESS_ są zainteresowane bieżącymi trendami. Dzięki zawieraniu wirtualnych znajomości – wzajemnym followaniu, ocenianiu zakupów, looków i komentowaniu, wymieniają się opiniami na temat mody i stylu.
LESS_ to jednak nie tylko świadome zakupy i kreowanie własnego stylu. Aplikacja ma służyć zwiększeniu świadomości dbania o środowisko. – Dziś konieczna jest zmiana reguł panujących w świecie mody i zakupów. I my chcemy być częścią tej rewolucji. Nasza aplikacja pomaga zrobić pierwszy krok – zarówno w zmianie własnej garderoby, jak i troszczenia się o naszą planetę – dodaje Mateusz Oleksiuk.
LESS_ jest już dostępne w AppStore i Sklepie Google Play. Aplikacja jest darmowa.