WARSAW jest pierwszą w historii polską grą wideo, która – w ramach dochowywania wierności historycznym realiom – będzie pokazywała nazistowskie symbole, takie jak swastyka. 15-ego sierpnia tytuł został zatwierdzony przez niemiecki urząd USK (Unterhaltungssoftware Selbstkontrolle), jako dostępny do sprzedaży na terenie Niemiec dla osób powyżej 16 roku życia.
WARSAW to pierwsza gra z gatunku taktycznego RPG z elementami strategii, która toczy się przez 63 dni Powstania Warszawskiego, w okupowanej Warszawie. To tytuł, w którym gracz ma możliwość kierowania polskim ruchem oporu, w odważnej walce powstańców z nazistowskim okupantem. Zadaniem gracza będzie rekrutacja, rozwijanie i zarządzanie bojownikami w mieście ogarniętym wojną. W WARSAW gracze będą spotykać niemieckie patrole, pomagać mieszkańcom i podejmować trudne decyzje, które wpłyną na dalsze losy ruchu oporu. Nieodłącznym elementem WARSAW jest śmierć, a strata każdego bojownika walczącego w Powstaniu Warszawskim będzie miała wpływ na ich bliskich i ogólne morale ruchu.
– Pracując nad WARSAW chcieliśmy stworzyć grę zarówno poruszającą istotny historycznie temat, jak i zapewniającą graczom świetną rozgrywkę. Zbliżając się do pierwotnie zaplanowanej daty premiery tytułu wiedzieliśmy, że potrzebujemy jeszcze kilku dodatkowych tygodni, aby zapewnić graczom możliwie najlepszą jakość – mówi Krzysztof Papliński z gaming company, producent WARSAW.
Premiera WARSAW na komputery osobiste będzie miała miejsce 2 października 2019 r. Oprócz polskiej i angielskiej wersji językowej, tytuł dostępny będzie w języku niemieckim, francuskim i rosyjskim. W przyszłości gra dostępna będzie również na konsole.