Technologia call tracking jest dla twojego telefonu tym, czym Google Analytics dla twojej witryny internetowej. W dużym uproszczeniu:
- Pokazuje źródła konwersji na telefon. Czy klient, który zadzwonił do twojego handlowca, znalazł numer dzięki reklamie Google Ads, SEO czy Facebookowi (czy nawet na konkretnej witrynie – np. W artykule, który właśnie czytasz).
- Pozwala na pogłębioną analizę zachowania użytkownika. Dowiesz się, czy zobaczył on numer telefonu na ekranie komputera lub smartfona. Czy wszedł w inne interakcje ze stroną przed konwersją; jakie frazy wyszukiwania doprowadziły go na stronę.
Technologia call tracking pozwala mierzyć także konwersję z kanałów offline – od witryny sklepowej, wizytówki, ulotki po reklamę prasową. Istotne jest, że dane z systemu call tracking mogą być eksportowane do Google Analytics, przez co telefon realizuje takie same założenia odnośnie analityki jak pozostałe kanały: live chat czy formularz kontaktowy. Zbadamy, czy osoba konwertująca weszła w inne interakcje z witryną internetową i porównamy koszty konwersji.
Jak działa? Przez system specjalnych skryptów umieszczanych na witrynie i pulę telefonicznych numerów wirtualnych (jak ten umieszczony przy formularzu na końcu tego artykułu).
Nawet jeżeli w twoim startupie za sprzedaż odpowiada jedna lub dwie osoby, to call tracking pozwoli tobie zwiększyć ich skuteczność. Nie chodzi o to, aby uruchomić zaraz pracujące na pełnych obrotach call center (co oczywiście też jest możliwe), ale aby zapewnić stały dopływ nowych zapytań jak najmniejszym kosztem. Łatwiej zwiększyć ROI, oferując użytkownikom alternatywną metodę konwersji (preferowaną przez klientów B2B i z wielu branż – od nieruchomości po usługi finansowe i medyczne) niż stale optymalizując już posiadane. Rezygnując z telefonu, odcinasz od siebie istotną grupę klientów, która chce konwertować właśnie w taki sposób.
Chcesz dowiedzieć się więcej o call tracking? Odwiedź witrynę naszej usługi Lead360 – www.lead360.pl, albo po prostu zadzwoń lub skorzystaj z formularza. Kim jesteśmy?
Datera da Twojemu startupowi wszystko, co potrzebne, aby odbierać lepiej i taniej. Wirtualną centralę VoIP Call-eX Cloud zintegrowaną z CRM oraz usługę call tracking – Lead360. Zaczynaliśmy jako startup w Gdańsku, teraz jesteśmy na GPW i rozwijamy technologie telekomunikacyjne dla małych i średnich firm.
Artykuł powstał we współpracy z Datera.