Połączenie się z polskim podmiotem to realizacja planu włoskiej firmy o międzynarodowej ekspansji. Przejęcie polskiego podmiotu wparli inwestorzy, oraz fundusze FII Tech Growth, 360 Capital i Innogest. Firma ma w planach rozwój usług na polskim rynku.
– To wielka przyjemność powitać Szopi.pl w zespole Supermercato24. Wspólnie dzielimy przekonanie, że największą korzyścią dla naszych klientów jest rozwijająca się sieć współpracujących z nami sklepów i sieci handlowych oraz jakość naszych usług. Jesteśmy pewni, że połączenie naszych doświadczeń i potencjału pozwoli nam na rozwinięcie naszego biznesu w Polsce znacznie szybciej i efektywniej – powiedziała w rozmowie z dlahandlu.pl Anna Podkowińska, CEO Supermercato24 w Polsce oraz członek grupy dyrektorów zarządzających międzynarodowymi strukturami firmy.
Supermercato24 to największy i pierwszy włoski sklep spożywczy internetowy. Jego założeniem jest możliwość zrobienia zakupów online i realizacja ich jeszcze tego samego dnia. Klienci mogą składać zakupy z różnych sklepów. Szopi.pl będzie zajmował się realizacją złożonych zamówień.
– Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że staliśmy się częścią rodziny Supermercato24. Teraz wspólnie możemy opracować nową i ulepszoną ofertę dla naszych polskich klientów, bazując na doświadczeniu obu zespołów, kontaktach z partnerami oraz technologii – dodał Zbigniew Płuciennik, założyciel Szopi.pl.
Szopi.pl
Szopi.pl jest to platforma e-commerce umożliwiająca klientom robienie zakupów w sklepach, które samodzielnie nie sprzedają swoich produktów za pośrednictwem Internetu. Przypomnijmy, że pod koniec listopada 2017 roku platforma e-commerce Szopi.pl zakwalifikowała się do programu akceleracyjnego, organizowanego przez Google, a już w grudniu tego samego roku pozyskała wsparcie inwestora i 3 miliony złotych. Natomiast na początku 2019 roku wsparcie w wysokości 2,4 mln zł zapewniła firmie grupa prywatnych inwestorów.
– W ramach rozwiązań omnichannel pojawia się coraz więcej umów partnerskich pomiędzy detalistami online i offline oraz partnerami logistycznymi. Trend zlewania się kanałów jest wzmacniany przez zwiększającą się siłę nabywczą millennialsów, którzy łatwo znajdują bogate informacje o markach, produktach, ich dostępności i cenach oraz oczekują bezwysiłkowego procesu zakupu. Trend ten będzie się jeszcze pogłębiał w miarę zwiększania się siły zakupowej 20-latków z pokolenia Z – jeszcze bardziej, częściej i bieglej korzystających z rozwiązań m-commerce – mówił w 2018 roku Zbigniew Płuciennik, założyciel Szopi.pl.
Na początku tego roku informowaliśmy, że zakupy z Szopi.pl mogą robić mieszkańcy Warszawy, Krakowa i Wrocławia. Firma zapowiadała wtedy, że już niebawem ich usługa pojawi się w kolejnych miastach. Wszystko wskazuje na to, że dzięki współpracy z Supermercato24 plany te zrealizują się bardzo szybko.