Jeden z największych producentów obuwia oraz jedna z najszybciej rozwijających się spółek obuwniczych w Europie jest w trakcie cyfrowej transformacji. Częścią zmian jest stopniowe wprowadzanie nowoczesnych i innowacyjnych rozwiązań do każdego elementu biznesu. Współpraca z Grafikiem Optymalnym to kolejny krok w tym procesie. Wdrożenie systemu i szkolenie pracowników Grupa CCC rozpoczęła w październiku b.r.
— Bardzo ważnym elementem prowadzenia biznesu jest skuteczna kontrola kosztów pracy. Z tego powodu zdecydowaliśmy się na wprowadzenie narzędzia, które ma zoptymalizować ten proces również w sieci sprzedaży oraz usprawnić planowanie czasu pracy we wszystkich sklepach CCC. Zależy nam na automatycznym tworzeniu grafików w oparciu o wskaźniki biznesowe — mówi Dariusz Tworek, Dyrektor Sprzedaży CCC.
— Wprowadzenie Grafiku Optymalnego umożliwi pracownikom dostęp online do harmonogramów pracy oraz elektronicznego systemu obiegu wniosków przy wykorzystaniu dowolnego urządzenia mobilnego. Znacznie ułatwi także komunikację między pracownikami – komentuje Olga Kiryluk, HR Manager, CCC.
Grafik Optymalny będzie wspierał blisko 500 sklepów i planował czas pracy dla około 5,5 tys. pracowników.
Jak działa Grafik Optymalny?
— Grafik Optymalny to oprogramowanie typu SaaS do planowania i rozliczania czasu pracy z wykorzystaniem dodatkowych narzędzi i funkcjonującym w zgodzie z obowiązującym Kodeksem Pracy. System pozwala stworzyć grafik za pomocą jednego kliknięcia, uwzględniając wszystkie zmienne, jak ilość potrzebnych pracowników czy normy czasu pracy. Wykorzystanie sztucznej inteligencji w planowaniu może przynieść firmom aż 50% oszczędności dzięki dopasowaniu przez system możliwie najlepszego grafiku — mówi Karolina Dolaś, CEO Grafik Optymalny.
Startup wybrany przez CCC został założony w 2014 roku przez Karolinę Dolaś i Grzegorza Galosa. Obecnie planują czas pracy dla ponad 50 tysięcy pracowników w takich firmach jak: Samsung, North Food, Lilou, Flying Tiger Copenhagen, Duka, Centrum Nauki Kopernik, Radisson, Holiday Inn. Grafik Optymalny chce zmodernizować działy HR w firmach, które do planowania czasu pracy w dalszym ciągu wykorzystują Excel i kartkę papieru. W tym roku firma otrzymała 1 milion złotych od Spółki Inwestycyjnej Impera Alfa, który zamierza przeznaczyć na dalszy rozwój technologii Predictive HR, rozbudowanie działu sprzedaży i ekspansję na rynek europejski.
Czym zajmuje się Grafik Optymalny?
Grafik Optymalny jest kompleksowym systemem do planowania i rozliczania czasu pracy z wykorzystaniem dodatkowych narzędzi jak plan urlopów i e-obieg wniosków urlopowych, rejestracji czasu pracy i wielu innych, umożliwiającym optymalizację kosztów pracy. Oprogramowanie online typu SaaS dostępne jest w planie abonamentowym z jednomiesięcznym darmowym okresem próbnym.
Startup zakończył w tym roku prace nad modułem Predictive HR, wykorzystującym sztuczną inteligencję do przewidywania prawdopodobieństwa rotacji pracowników. Dzięki indywidualnej dla każdego pracownika analizie aż 150 zmiennych, w tym danych statycznych, jak wiek, miejsce zamieszkania oraz danych dynamicznych np. forma zatrudnienia i wynagrodzenia, system wskaże prawdopodobieństwo odejścia pracownika i zaalarmuje o tym pracodawcę.