Jest to pierwsza na polskim rynku jednolitrowa butelka wykonana z rPET (plastik z recyklingu). Według firmy im mniejsza jest pojemność butelki, tym trudniej ją wykonać w takiej technologii. Co najważniejsze opakowania te nadają się do dalszego recyklingu. Jak się okazuje jednolitrowa butelka Nałęczowianki jest najbardziej popularnym produktem wśród klientów marki. Połączenie preferencji klientów i ekologii ma zwiększyć liczbę odbiorców.
– Opakowanie z plastiku PET jest nie tylko lekkie, wytrzymałe i bezpieczne, ale w dodatku w pełni nadaje się do recyklingu, spełniając wymogi modelu gospodarki o obiegu zamkniętym. Pamiętajmy – butelka PET to nie odpad, a cenny surowiec, któremu można dać „drugie życie”. I my właśnie to zrobiliśmy – teraz oferujemy jeden z naszych najpopularniejszych produktów w opakowaniu wykonanym w 50 proc. z innych butelek PET – powiedziała dla wirtualnemedia.pl Katarzyna Sternowska, brand manager Nałęczowianki.
W planach firmy Nestlé Waters Polska jest wprowadzenie kolejnych produktów w ekologicznych opakowaniach już w przyszłym roku. Natomiast Coca-Cola w październiku tego roku zaprezentowała butelkę, którą marka wyprodukowała w 100 proc. z plastiku, który został wyłowiony z dna oceanów. Być może to rozwiązanie zostanie wprowadzone na rynek już w przyszłym roku.
Duże marki chcą być eko
Nikomu nie trzeba tłumaczyć, że mamy ogromny kryzys ekologiczny. Konsumenci są coraz bardziej świadomi w tym zakresie, a co najważniejsze duże korporacje nie przyglądają się temu zjawisku biernie. Coraz więcej dużych marek wprowadza ekologiczne rozwiązania. Przykładowo Heineken planuje od 2020 r. zaprzestanie pakowania wielopaków piwa w folię. Od kwietnia nowego roku plastik zastąpi kartonowe opakowanie.
Pizza Hut w zeszłym miesiącu rozpoczęła pilotażowy projekt pakowania pizzy w okrągłe pudełka z biodegradowalnego materiału. Testy nowego opakowania przeprowadzone zostaną tylko w jednej restauracji na świecie — w Phoenix w stanie Arizona.
Zalando, Reserved i Zara rezygnują z plastikowych toreb. Około 10 tys. klientów Zalando z Finlandii, Norwegii, Szwecji i Danii otrzyma zamówienia w nowych opakowaniach, przeznaczonych do wielokrotnego użytku. To efekt współpracy niemieckiego giganta e-commerce z fińskiem startupem RePack. Paczki, przypominające obecne koperty wysyłkowe Zalando, będą dostarczane z centrum logistycznego pod Sztokholmem.
Takie przykłady pokazują, że największe marki zdają sobie sprawę z problemu, jaki dotyka dziś środowisko. Miejmy nadzieję, że takich projektów i pomysłów będzie więcej, bo jedno jest pewne: potrzebujemy ekologicznej rewolucji.