17 milionów aktywnych miesięcznie użytkowników Honey korzysta z pakietu narzędzi do oszczędzania pieniędzy. PayPal ma na celu dodanie technologii Honey do własnej linii produktów, rozszerzając jej zasięg do 300 milionów użytkowników.
– To, co jest ekscytujące, to fakt, że możemy wykorzystać funkcjonalność, jaką oferuje teraz Honey i wykorzystać ją w doświadczeniach PayPal i Venmo. Kiedy Honey mówi, że wkłada pieniądze do kieszeni swoich klientów, to jest to idealnie zgodne z tym, co my chcemy zrobić. Chcemy, aby handel elektroniczny i usługi finansowe były bardziej przystępne cenowo, łatwiejsze w obsłudze i bardziej dostępne dla ludzi na całym świecie – mówi PayPal SVP Global Consumer Products and Technology, a także były dyrektor generalny Xoom, John Kunze.
Dzięki inwestycji sieć 24 milionów partnerów handlowych PayPal zyska możliwość oferowania ukierunkowanych i bardziej spersonalizowanych promocji dla konsumentów, jako sposobu na zwiększenie sprzedaży.
Honey
Rozszerzenie przeglądarki internetowej Honey śledzi sprzedaż i kody promocyjne sprzedawców detalicznych. Rozszerzenie automatycznie wypróbowuje wszystkie kwalifikujące się kody promocyjne dla klienta podczas dokonywania płatności, a następnie wybiera ten, który zapewnia największe oszczędności.
Rozszerzenie przeglądarki działa obecnie na około 30 tys. stronach internetowych sprzedawców. W zeszłym roku firma Honey publicznie przyznała, że 10 milionów jej klientów zaoszczędziło ponad 800 milionów dolarów. Na dzień dzisiejszy 17 milionów członków Honey zaoszczędziło do tej pory ponad 2 miliardy dolarów.
Przejęcie daje również PayPal sposób na walkę z rosnącą konkurencją ze strony Apple, Google, Facebook i innych firm technologicznych, które weszły na rynek płatności w ostatnich latach. W czwartym kwartale 2019 roku prezes Tim Cook zauważył, że Apple Pay przekroczyła wartość transakcji PayPal z 3 miliardami transakcji w tym kwartale. Tymczasem, analitycy przewidują, że Facebook Pay ma potencjał do pokonania zarówno Apple Pay jak i PayPal.
W wyniku przejęcia współzałożyciele Honey (George Ruan i Ryan Hudson) dołączą do PayPal, gdzie będą pracować nad integracją produktów i skalowaniem technologii do znacznie większej bazy użytkowników. Do PayPal dołącza również zespół Honey z siedzibą w Los Angeles, liczący 350 pracowników.
Zespół Honey i siedziba główna pozostaną w L.A., gdzie właśnie podpisali umowę najmu nowej powierzchni biurowej z myślą o celach ekspansji. Przejęcie ma się zakończyć w pierwszym kwartale 2020 roku, pod warunkiem uzyskania zgody organu regulacyjnego.
Do tej pory Honey zebrała 49 milionów dolarów od inwestorów, w tym Ludlow Ventures, Zuma Partners, Mucker Capital, SXE Ventures, BAM Ventures, Plug and Play, Wonder Ventures, Cendana Capital, Anthos Capital i innych, według Crunchbase.