Facebook utrzymuje, Twitter poznaje

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

Twitter to portal społecznościowy, z którego coraz częściej korzystają Polacy. Wg. raportu “Twitter w Polsce” rodacy założyli w nim 350 tysięcy kont. Niestety aktywnych użytkowników jest tylko 44 tysiące. Wśród nich znajdziemy przedsiębiorców, którzy inspirują do działania.

Twitter to portal społecznościowy, z którego coraz częściej korzystają Polacy. Wg. raportu “Twitter w Polsce” rodacy założyli w nim 350 tysięcy kont. Niestety aktywnych użytkowników jest tylko 44 tysiące. Wśród nich znajdziemy przedsiębiorców, którzy inspirują do działania.

Autorzy raportu, Rafał Janik i Arek Pietrzyk, postawili sobie za cel sprawdzenie kto w Polsce używa Twittera. Efektem ich pracy są informacje dotyczące m.in. tego w jakim roku najwięcej Polaków zarejestrowało się na Twitterze. Wynika z niego m.in., że blisko 24 tysiące kont zostało założonych w 2012 roku, a najczęściej rejestrowaliśmy się w listopadzie. Okazało się też, że w ciągu roku napisanych zostało 5,4 miliona tweetów po Polsku. Najwięcej, bo przeszło pół miliona, opublikowaliśmy o godzinie 20. Z raportu wiemy też, że niespełna milion krótkich wiadomości Polacy “wyćwierkali” w niedzielę. O czym pisali? Do czego tego portalu używają przedsiębiorcy?

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Facebook jest jak telewizja

W przypadku formatów treści jakimi się dzielimy, Twitter nie różni się zbytnio od Facebooka. Zazwyczaj są to interesujące linki, które prowadzą do ciekawych artykułów czy filmików. Potwierdza to też Kuba Filipowski z Netguru, użytkownik Twittera. – Publikuję sporo linków do artykułów związanych ze startupami, technologią, przedsiębiorczością, produktywnością – mówi Filipowski. Wspomina, że stara się regularnie publikować nowe rzeczy, ale również “gwiazdkuje i odpowiada na tematy”, które go interesują. Twittera używa też do obserwacji znanych inwestorów, analityków, autorów ważnych książek i ciekawych przedsiębiorców. Dlaczego?

– Jest masa świetnych ludzi, których opinie są ciekawe lub prowokujące do zastanowienia – komentuje Kuba Filipowski z Netguru. Wymienione czynności może wykonywać na Facebooku, ale częściej korzysta jednak z portalu mikroblogowego. Uważa, że Facebook jest dobry w łapaniu uwagi i w tym przypomina telewizję. – Twitter to dużo komunikatów, sporo szumu, ale też masa jakościowych treści, których inaczej bym nie poznał. (…) Twitter to bardziej „utility” niż serwis społecznościowy – przekonuje Kuba Filipowski. Dodaje, że “Internet bez Twittera byłby gorszy, a Internet bez Facebooka byłby ok (no może poza Messengerem).”

Milordzie, pojawił się nowy wpis

Jedną z zalet Twittera jest to, że dociera do każdego kogo interesuje dany temat oznaczony hashtagiem. Różnica między Facebookiem, a Twitterem polega właśnie na tym, że na Twitterze łatwiej szuka się interesujących tematów. Łatwiej też uzyskać potrzebne do naszego rozwoju informacje. Skoro śledzisz/obserwujesz profil swojego ulubionego programu, filmu czy autora książki, to powinieneś dostawać od niego, jak najszybciej powiadomienia o nowych postach. Facebook niestety nie wyznaje tej zasady. Co prawda udostępnił możliwość otrzymywania powiadomień o aktualnościach z obserwowanego profilu, to mało kto z tej funkcji korzysta.

Czym jest Twitter i dlaczego jest użyteczny – NowyMarketing

Wydawcy mediów, ale też prowadzący fanpejdży celebrytów, sportowców czy polityków muszą spełnić wiele wymagań, aby dotrzymać swojej “obietnicy” informowania o nowościach na bieżąco. Jednym z głównych warunków dotarcia z postem do jak największej liczby obserwujących jest publikacja postów o pełnych godzinach. Potwierdza to raport serwisu bitly, z którego wynika, że najefektywniej informować obserwujących o nowych wydarzeniach o godzinie 12 (mimo, że news na stronie został opublikowany już o 11.20), 13 czy 14. To godziny podczas których wg. statystyk najczęściej wywoływana jest interakcja ze strony użytkowników.

Jak korzystać z Twittera

Emanuel Kulczycki, naukowiec i autor wpisu pt. Dlaczego zrezygnowałem z Facebooka?, przyznaje, że dla wielu osób Twitter nie jest intuicyjny, przez co można się szybko do niego zniechęcić. Ma jednak rozwiązanie dla wszystkich adeptów tego portalu mikroblogowego. – Warto poświęcić na początku chwilę, aby znaleźć odpowiednich (ciekawych dla nas) użytkowników i ich obserwować – przekonuje Emanuel Kulczycki. – Pozwoli to nam nie tylko na zdobycie nowych informacji, ale dzięki temu zobaczymy, jak ten serwis działa w praktyce – dodaje. Uważa też, że Twitter daje największą szansę na nawiązanie kontaktu z kimś znanym.

Z polskich użytkowników zainteresowanych branżą startupowcą polecamy @MarcinSzelag, @ahajduk, @kubafilipowski, @kkowalcz, @kkadamcz, @mrskuza czy @juliaszopa. Jak poprawnie korzystać z Twittera? – [Wystarczy – przyp. red.] mieć coś ciekawego do powiedzenia i traktować Twittera, jak każde inne narzędzie komunikacji – przekonuje Emanuel Kulczycki, bloger Warsztat Badacza. Podsumowując Twitter to szybki dostęp do informacji i możliwość obserwacji znanych ludzi. Dlaczego jeszcze warto z niego korzystać? – Ktoś kiedyś powiedział, że Facebook jest dla ludzi których znasz, a Twitter dla tych których chcesz poznać – komentuje Kuba Filipowski.