5 pomysłów na leady telefoniczne

Dodane:

Artykuł sponsorowany Artykuł sponsorowany

5 pomysłów na leady telefoniczne

Udostępnij:

Na pewno chcesz odbierać więcej połączeń na firmowy telefon – w końcu 50% leadów telefonicznych można przekuć na umowy. Jest jednak duże prawdopodobieństwo, że nie myślisz nawet o prowadzeniu aktywnych działań na rzecz pozyskania leadów telefonicznych. 

To błąd. Nie wystarczy po prostu umieścić numeru na stronie. Pozyskiwanie leadów telefonicznych to nie tylko reklama na stronę z numerem. To także mnóstwo usprawnień i trików. Jakich? To powie Tobie technologia call tracking, pozwalająca na monitorowanie i analizę połączeń telefonicznych, zarówno ze źródeł online i offline. Oto kilka praktycznych przykładów, jak sprytnie możesz wykorzystać telefon do pozyskiwania leadów i mierzyć efektywność tych działań z jej pomocą.

1. Pamiętaj o miejscu telefonu w Twoim lejku sprzedażowym. Telefon jest narzędziem wykorzystywanym przez użytkowników szczególnie blisko końca drogi zakupowej. Dla dla 61% użytkowników telefon jest ważnym narzędziem komunikacji właśnie na etapie finalizacji zakupu. Co to oznacza z punktu widzenia startupu działającego na rynku B2B? Udostępniaj numer tam, gdzie – po połączeniu – pracownik ostatecznie będzie mógł rozwiać wszelkie wątpliwości testującego twoją platformę SaaS, czytającego opis produktu lub plany abonamentowe. Technologia call tracking pozwoli tobie precyzyjnie mierzyć gdzie najczęściej użytkownicy chwytali za słuchawkę – na stronie kompletowania zamówienia, wyboru planu twojej usługi czy też konfiguracji jej usług.

2. Pamiętaj o użytkownikach  mobilnych – 39% z nich dzwoni zawsze lub bardzo często do firmy przed dokonaniem zakupu. Tylko 4% nigdy tego nie robi! Czat jest super, ale na telefonie lub tablecie trudniej pisać elaboraty. Łatwiej jest zadzwonić. Dbaj o projekt swojej strony i udostępniaj dobrze widoczny, interaktywny numer telefoniczny.

3. Numer telefoniczny na Twojej witrynie musi być zawsze dobrze widoczny. Można się śmiać, ale to podstawa, o której firmy często zapominają, ukrywając numer tak skrzętnie jak się da. Jeżeli dajesz klientom alternatywne metody kontaktu (widżet czatu, callback, formularz etc.) – nie bój się porządnej ekspozycji. Technologia call tracking pozwoli Tobie na kompleksową analitykę konwersji tym kanałem na Twojej witrynie. Będziesz wiedzieć, czy klienci dzwonią dzięki SEO czy płatnemu wyszukiwaniu. Na której podstronie zdecydowali się na kontakt etc.

4. Prezentuj się na targach branżowych. Każda wizytówka jaką rozdajesz może zawierać specjalny numer, objęty monitoringiem call tracking. Dzięki temu łatwo sprawdzisz jak duże żniwa przyniósł udział w tym wydarzeniu. Osobny numer może mieć roll-up obok stanowiska, a nawet rozdawane na nim gadżety. Dzięki call tracking zmierzysz wszystko, skuteczność każdego źródła połączeń.

5. Pamiętaj o pozyskiwanych mediach internetowych. Z aplikacji map na telefonie najłatwiej jest zadzwonić. Podobnie – zarezerwować pokój hotelowy z profilu na instagramie najszybciej można przez telefon. Każdy numer jaki udostępniasz powinien być objęty usługą call tracking, gdyż każdy może być źródłem leadów.

To tylko część możliwości, jakie zyskujesz uruchamiając usługę call tracking – taką jak Lead360. Chcesz więcej inspiracji? Więcej wiedzy o tym jak działa i co potrafi ta technologia? Przejdź do strony Lead360 i zapisz się na e-booka lub po prostu poproś o ofertę: