Polski startup, który stworzył aplikację do przechwycania obrazu z telewizji, nawiązał współpracę z zagranicznym inwestorem. Razem z GS Group chce podbić branżę telewizyjną i przekonać kolejnych użytkowników do dzielenia się ciekawymi momentami programów. Ma na to niemal 840 tysięcy złotych.
– Widzowie chcą otrzymywać dodatkowe informacje na temat danego programu (…). Pragną mieć wpływ na to, co się dzieję na ekranie, szczególnie podczas programów na żywo – mówił dla MamStartup Mariusz Ostoja-Świerczyński. W 2010 roku Jakub Majkowski (CTO) i Kimmo Koivisto (CEO) przekonali się, że widzowie komentują to, co widzą i pragną mieć wpływ na to, co się aktualnie dzieje. Dlatego postanowili im w tym pomóc udostępniając aplikacje mobilną Tellyo.
Na początku roku 2011 do zespołu dołącza Mariusz Ostoja-Świerczyński, jako Chief Architect, który ma wesprzeć zespół od strony software-owej. – Przez cały rok, głównie po godzinach, pracowaliśmy nad prototypami różnych pomysłów, do momentu, kiedy Nokia uruchomiła pracowniczy program rozwoju przedsiębiorczości, wspierając odchodzących pracowników finansowaniem na rozpoczęcie własnej działalności – wspomina Ostoja-Świerczyński. Dodaje, że program był okazją, aby móc zająć się projektem na poważnie i na pełen etat.
Po trzech latach w projekt uwierzył międzynarodowy holding GS Group, wraz z funduszem inwestycyjnym GS Venture Fund, który wspiera technologiczne przedsięwzięcia, zwłaszcza z branży telewizyjnej. Zainteresował się funkcją „Share the Moment”, dzięki której użytkownicy mogą łapać Momenty z TV, poprzez serwis tellyo.com, aplikację Facebookową Tellyo integrowaną z fanpage programu na Facebooku lub web widgety Tellyo integrowane w aplikacjach 2nd screen dedykowanych dla programów.
– Dla zespołu była to długa podróż do zrozumienia potrzeb widzów i przekształcenie ich w serwis, który będzie oferowany branży TV – mówi Kimmo Koivisto, współtwórca Tellyo. Zapowiada, że dzięki współpracy z GS Group, mogą teraz wdrożyć swój plan na stworzenie najłatwiejszego sposobu dzielenia się momentami w telewizji i zmonetyzowania społecznego zaangażowania wokół branży telewizyjnej. Z funkcji „Share the Moment” korzystają już: TVP oraz wydawcy udostępniając Big Brothera i MasterChefa w trzech krajach.