Fundusze wchodzące w skład Grupy MCI od jakiegoś czasu budowały wartość internetowego supermarketu. MCI.TechVentures zainwestował we Frisco.pl, gdy firma była wyceniana na 17 mln złotych. Po siedmiu latach wycena ta powiększyła się siedmiokrotnie. Według szacunków MCI.TechVentures otrzymał 22,5 proc. zwrot z tej inwestycji, czyli 2,7 razy więcej niż początkowa inwestycja, która wynosiła 43 mln złotych. Poza MCI.TechVentures inwestycji dokonał również fundusz Helix Venture Partners.
– Szacujemy, że wartość przychodów Frisco.pl w całym 2019 roku wyniesie około 120 mln PLN. Frisco jest liderem handlu e-grocery z dużą przewagą nad swoimi konkurentami. W czasie trwania naszej inwestycji przebudowaliśmy zespół zarządzający, uporządkowaliśmy model biznesowy i zrealizowaliśmy inwestycje w nowoczesne, wysoce zautomatyzowane centrum logistyczne. Inwestycja we Frisco była realizowana przez fundusze Helix Ventures Partners i MCI.TechVentures, a w kolejnym etapie dołączyła jako inwestor Grupa Eurocash, wnosząc wartościowy wkład w rozwój spółki i stając się docelowym inwestorem strategicznym dla Frisco – mówi Tomasz Czechowicz, Partner Zarządzający MCI.
Frisco.pl liderem rynku
Frisco.pl jest jednym z największych graczy na rynku e-grocery nad Wisłą. Jednocześnie jest to supermarket online, który działa najdłużej w Polsce. Firma mocno stawia na rozwój nowych technologii. Przykładowo całkiem niedawno uruchomiła opcję zamawiania zakupów przez Asystenta Google.
Natomiast miesiąc temu informowaliśmy o tym, że Frisco.pl ogłosiło współpracę z Samsungiem. Obie firmy połączyły siły i uruchomiły po raz pierwszy w Polsce możliwość zamawiania zakupów poprzez specjalny panel umiejscowiony na lodówce. Klient jednym kliknięciem zamawia produkty, które mogą zostać dostarczone pod jego drzwi jeszcze tego samego dnia.
– Już trzy czwarte Polaków dokonuje e-zakupów z wykorzystaniem laptopa, a ponad połowa robi to za pomocą smartfona. To pokazuje, że konsumenci kupują online poprzez różne kanały, tak, jak jest im w danej chwili najwygodniej. Z tego powodu zupełnie naturalnym dla nas, jako lidera Warszawskiego rynku e-grocery, było poszukiwanie innowacyjnych sposobów na wzbogacenie doświadczeń zakupowych naszych klientów. Cieszymy się, że nawiązując współpracę z firmą Samsung i umożliwiając dokonanie zakupów w naszym sklepie z ekranu lodówek Family Hub, wykonaliśmy ogromny krok naprzód w branży e-grocery – mówił wtedy Jacek Palec, Prezes Frisco.pl.
Branża zakupów bardzo mocno zmienia się wraz z rozwojem i dostępnością nowych technologii. Coraz więcej Polaków decyduje się na zakupy online również w branży spożywczej. Rozwiązania, które proponuje Frisco.pl ułatwiają organizację codziennych obowiązków domowych. Branża ta z pewnością będzie się rozwijać, a takie inwestycje, jak ta z pewnością przyśpieszą ten proces.