Raport S-1 pokazał, że podczas gdy przychody netto spółki wzrosły do 357,9 mln dolarów w 2018 roku z 250,9 mln dolarów w 2017 roku, straty netto również wzrosły do 92,1 mln dolarów w 2018 roku z 73,4 mln dolarów w 2017 roku. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2019 r. przychody netto wyniosły 312,3 mln dolarów, a straty netto wyniosły 67,4 mln dolarów.
Casper rozpoczął sprzedaż materaców online w 2014 roku. Jego model direct-to-consumer uzyskał przydomek Warby Parker od firm produkujących materace. Od tego czasu firma dostarczyła materace do ponad 1,4 miliona klientów i otworzyła 60 sklepów detalicznych, w których klienci mogą wypróbować łóżka. Do swojej oferty dodała również poduszki, prześcieradła, koce, lampki nocne i inne produkty związane z snem.
Casper ma najwyższą sprzedaż online takich marek materaców jak Purple i Nectar, ale jego udział w rynku sprzedaży materaców online przesunął się do 5 proc. w 2019 roku, jak podaje Rakuten Intelligence.
Na co Casper wyda pieniądze z IPO?
Kolejna infuzja gotówkowa pozwoli firmie Casper na zwiększenie liczby pracowników, rozwój nowych produktów, ponad trzykrotne zwiększenie liczby sklepów oraz rozszerzenie działalności z siedmiu do ponad 20 krajów.
Zebrane pieniądze znają zastosowanie również w budżecie marketingowym. W 2018 roku Casper wydał 106 milionów dolarów na sprzedaż i marketing – około jednej trzeciej swoich przychodów netto w tym roku. W okresie poprzedzającym IPO między styczniem a wrześniem 2019 r. wydatki na marketing wzrosły o 23 proc. do 113,9 mln dolarów.
Wydatki na marketing były skromne w porównaniu z innymi firmami, które próbowały niedawno wejść na giełdę. Peloton wydał 324 mln dolarów przed debiutem giełdowym, podczas gdy WeWork wydał 378,7 mln dolarów w 2019 r., zanim jego oferta nie została wprowadzona na rynek. Raport Caspera opisuje globalną „gospodarkę snu” jako biznes o wartości 432 miliardów dolarów.
Casper pozyskał 355 milionów dolarów od inwestorów, w tym od Lerer Hippeau, New Enterprise Associates, IVP i Target, a ostatnio został wyceniony na 1,1 miliarda dolarów.