Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy i firmy technologiczne, podsumowują 2019 rok. Jeśli chcesz przeczytać inne teksty z serii, zajrzyj tutaj.
SkinWallet to platforma handlu dobrami cyfrowymi w grach wideo. Nasz model biznesowy opiera się na tworzeniu i wykorzystywaniu rozwiązań, które wspomagają płynność w obrocie cyfrowymi dobrami. Automatyzujemy procesy transakcyjne – do tej pory przeprowadziliśmy już ponad 100 tys. transakcji.
Rośniemy z miesiąca na miesiąc
Rok 2019 jest pierwszym pełnym rokiem działalności platformy SkinWallet w obecnym modelu, który wprowadziliśmy na rynek w IV kwartale 2018 roku.
Rośniemy z miesiąca na miesiąc. W I kwartale osiągnęliśmy niecałe 850 tys. zł przychodów, a w IV kwartale ponad 2 mln zł, w konsekwencji cały 2019 r. zamkniemy na poziomie ponad 5.5 mln zł przychodów.
Działalność rozpoczęliśmy od gry Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO), która ma najbardziej rozbudowaną ekonomię wewnątrz gry, wielu fanów rozgrywek e-sportowych oraz około 19 mln unikalnych graczy miesięcznie. Chcemy jednak konsekwentnie rozwijać portfolio produktowe, umożliwiając handel przedmiotami z kolejnych gier.
Już w listopadzie 2019 uruchomiliśmy obsługę gry DOTA2, a następne gry pojawią się już na początku 2020 roku (m.in. H1Z1 i TeamFortress 2). Chcemy się dalej dynamicznie rozwijać, w związku z czym prowadzimy proces pozyskania nowych inwestorów, który powinien zakończyć w najbliższych tygodniach.
Dzięki pozyskaniu finansowania chcemy przygotować nowe lokalizacje, które obejmują nie tylko tłumaczenie platformy, ale również dodanie lokalnych systemów płatności oraz prowadzenie lokalnych działań marketingowych. Planujemy również uruchomić usługi wymiany dóbr cyfrowych pomiędzy graczami.
Utrzymanie dynamiki wzrostu
W 2020 roku naszym celem jest utrzymanie dynamiki wzrostu na poziomie kilkudziesięciu procent kwartał do kwartału oraz osiągnięcie progu rentowności w połowie roku.
Działamy na rynku globalnym, na styku dwóch dynamicznie rozwijających się branż, czyli rynku gier wideo oraz e-sportu. Zainteresowanie e-sportem rośnie dynamicznie na całym świecie, ludzie chcą oglądać rozgrywki na najwyższym poziomie i utożsamiać się ze swoimi idolami, dokładnie jak ma to miejsce w piłce nożnej czy koszykówce. Sam rynek dóbr cyfrowych w grach wyceniany jest na około 30 mld USD, a w 2022 r. ma osiągnąć około 50 mld USD.
Polski ekosystem startupowy z roku na rok ma się lepiej
A to sprawia, że dobre projekty i innowacyjne pomysły mają szansę być realizowane. Na rynku działają różne instytucje, nie tylko fundusze VC i aniołowie biznesu, ale również akceleratory i instytucje wspierające startupy. Sami wywodzimy się z akceleratora działającego w ramach Tar Heel Capital Pathfinder, więc z doświadczenia możemy powiedzieć, że to również dobra droga rozwoju biznesu.
–
Autor: Kornel Szwaja, co-founder SkinWallet