Brand24 poinformował, że w pierwszych tygodniach IV kwartału 2019 roku miał miejsce znaczny wzrost odejść klientów w porównaniu do historycznych poziomów wskaźnika odejść. Niemniej tendencja ta została zahamowana i pozostałe tygodnie IV kwartału 2019 roku charakteryzowały się mniejszą liczbą odejść.
Spółka uzyskała również niższą niż we wcześniejszych miesiącach sprzedaż obejmującą pozyskanie nowych klientów. Firma ocenia, że odpływ klientów był przejściowy.
Brand24 wyliczył, że skonsolidowane przychody w całym 2019 r. wyniosły 15,7 mln zł. To o 33% więcej niż w 2018 r. W pierwszych 3 kwartałach ubiegłego roku Brand24 osiągnął 11,95 mln zł przychodów sprzedażowych i 15,3 tys. zł zysku netto. W minionym kwartale wpływy wyniosły szacunkowo 3,75 mln zł. To wzrost o 14,7% w stosunku do ubiegłego roku.
Wskaźnik ARPU, czyli średni przychód miesięczny od klienta w IV kwartale 2019 r. był o ok. 5% niższy niż kwartał wcześniej.
Ugoda z Facebookiem
W listopadzie ubiegłego roku Brand24 nadal czekał na ocenę dokumentacji, jaką podesłał Facebookowi.
Ale wczoraj Michał Sadowski, prezes spółki, powiedział, że reprezentanci serwisu przedstawili propozycję ugody. Jest to krok w stronę do dalszych negocjacji związanych z powrotem treści z tej platformy do Brand24.
Monitoring Twitcha
Czekając na odzew Facebooka, Brand24 rozszerza obszar monitoringu o kolejne firmy. Na przykład, monitoring Tik Toka jest już aktywny domyślnie na wszystkich kontach klientów polskiej spółki. Aktualnie trwają prace z wybranymi markami nad pierwszymi przypadkami użycia i budowania relacji z klientami w oparciu o Tik Toka.
W zeszłym roku Brand24 ruszył z monitoringiemTwitch.tv, platformy, która udostępnia wideo na żywo. Serwis jest przeznaczony głównie do transmisji gier komputerowych oraz rozgrywek sportu elektronicznego.
W II kwartale tego roku użytkownicy Twitcha oglądali streamingi z gier przez 2,72 mld godzin. To daje serwisowi udział w całym rynku na poziomie 72,2%.
Monitorowanie Twitcha do tej pory było dość trudne, bo standardowe narzędzia nie spełniały swojej funkcji.
– Ponad 2 miliony transmisji live dziennie stanowiło doskonały motywator do włączenia tego typu medium do źródeł monitorowanych przez Brand24. Ponadto Twitch był wysoko na liście potrzeb naszych aktywnych klientów, a zatem krok wydał nam się naturalny. Główne zastosowanie to dostęp do dodatkowych metryk pomocnych w ocenie efektów działań marketingowych Twojej marki lub marek konkurencyjnych.