Właściciel TikToka wchodzi na rynek gier mobilnych. Pierwsze 2 tytuły pojawią się wiosną

Dodane:

Kasia Krogulec Kasia Krogulec

tiktok

Udostępnij:

Chińska firma ByteDance, która jest właścicielem TikToka, wchodzi na rynek gier mobilnych. Pierwsze 2 gry ukażą się wiosną tego roku.

Firma zatrudniła ostatnio ponad 1000 specjalistów związanych z tworzeniem gier. Pracują oni w oddziałach w Pekinie i Szanghaju oraz 2 innych chińskich miastach.

ByteDance jest najbardziej znany jako właściciel aplikacji społecznościowej TikTok. Ale w grudniu ubiegłego roku koncern uruchomił także własną muzyczną platformę streamingową.

Oprócz tego ByteDance zakupił też prawa do dystrybucji w Chinach m.in. gry „One Piece”, która jest bardzo popularna w Japonii.

Największy udział w chińskim rynku gier ma koncern Tencent (55,8%). Zaraz za nim plasuje się NetEase (17,3%).

Jak wygląda rynek gier mobilnych?

Segment gier mobilnych rozwija się w ostatnich latach bardzo dynamicznie.

Firma analityczna App Annie podała, że w 2019 r. użytkownicy na całym świecie wydali na aplikacje mobilne 120 mld dolarów. Deweloperzy gier zarobili w ten sposób 72% tej kwoty.

Najwięcej zarobił na grach Fate/Grand Order. Na kolejnych miejscach pojawił się  Honour of Kings i Candy Crush Saga.

Najpopularniejsze gry ostatnich kilku lat to Subway Surfers, Candy Crush Saga oraz Temple Run 2.

TikTok wyprzedza Massengera i Facebooka

Aplikacja TikTok w 2019 r. została zainstalowana ponad 700 mln razy. Pod tym względem platforma wyprzedziła Massengera i Facebooka.

Według najnowszego raportu firmy Sensor Tower w ciągu 3 ostatnich miesięcy 2019 roku aplikacja TikTok została zainstalowana na urządzeniach mobilnych ponad 220 mln razy.

W zestawieniu z IIII kwartałem ubiegłego roku wynik ten jest o 24% wyższy. TikTok pod względem ilości pobrań obecnie zajmuje 2 miejsce (również w skali roku) wyprzedzając kolejno: Facebooka, Messengera oraz Instagrama.

W zestawieniu lepszy okazał się tylko WhatsApp, który został w ostatnim kwartale minionego roku pobrany ok. 270 mln razy.

Indie były w 2019 r. największym rynkiem TikTok. 44% wszystkich pobrań aplikacji w ubiegłym roku wygenerowało właśnie to państwo, pomimo zakazu ze strony rządu. Popularność aplikacji zwiększa się m.in. dzięki celebrytom, którzy na platformie założyli konta i przyciągają do aplikacji swoich fanów.