Firma zatrudniła ostatnio ponad 1000 specjalistów związanych z tworzeniem gier. Pracują oni w oddziałach w Pekinie i Szanghaju oraz 2 innych chińskich miastach.
ByteDance jest najbardziej znany jako właściciel aplikacji społecznościowej TikTok. Ale w grudniu ubiegłego roku koncern uruchomił także własną muzyczną platformę streamingową.
Oprócz tego ByteDance zakupił też prawa do dystrybucji w Chinach m.in. gry „One Piece”, która jest bardzo popularna w Japonii.
Największy udział w chińskim rynku gier ma koncern Tencent (55,8%). Zaraz za nim plasuje się NetEase (17,3%).
Jak wygląda rynek gier mobilnych?
Segment gier mobilnych rozwija się w ostatnich latach bardzo dynamicznie.
Firma analityczna App Annie podała, że w 2019 r. użytkownicy na całym świecie wydali na aplikacje mobilne 120 mld dolarów. Deweloperzy gier zarobili w ten sposób 72% tej kwoty.
Najwięcej zarobił na grach Fate/Grand Order. Na kolejnych miejscach pojawił się Honour of Kings i Candy Crush Saga.
Najpopularniejsze gry ostatnich kilku lat to Subway Surfers, Candy Crush Saga oraz Temple Run 2.
TikTok wyprzedza Massengera i Facebooka
Aplikacja TikTok w 2019 r. została zainstalowana ponad 700 mln razy. Pod tym względem platforma wyprzedziła Massengera i Facebooka.
Według najnowszego raportu firmy Sensor Tower w ciągu 3 ostatnich miesięcy 2019 roku aplikacja TikTok została zainstalowana na urządzeniach mobilnych ponad 220 mln razy.
W zestawieniu z IIII kwartałem ubiegłego roku wynik ten jest o 24% wyższy. TikTok pod względem ilości pobrań obecnie zajmuje 2 miejsce (również w skali roku) wyprzedzając kolejno: Facebooka, Messengera oraz Instagrama.
W zestawieniu lepszy okazał się tylko WhatsApp, który został w ostatnim kwartale minionego roku pobrany ok. 270 mln razy.
Indie były w 2019 r. największym rynkiem TikTok. 44% wszystkich pobrań aplikacji w ubiegłym roku wygenerowało właśnie to państwo, pomimo zakazu ze strony rządu. Popularność aplikacji zwiększa się m.in. dzięki celebrytom, którzy na platformie założyli konta i przyciągają do aplikacji swoich fanów.