Robotyzacja, sztuczna inteligencja, równościowa reprezentacja w biznesie, efektywne skalowanie startupu, kreowanie nowoczesnych marek lifestylowych, employerbranding – między innymi takie tematy będą omawiane podczas WolvesSummit. To jedna z największych międzynarodowych konferencji w Europie Środkowo-Wschodniej poświęcona tematom innowacji technologicznych, której głównym celem jest skuteczne kojarzenie partnerów biznesowych. Organizatorzy rokrocznie zapraszają do udziału wszystkich przedstawicieli sektora biznesu, od startupów, poprzez małe i średnie przedsiębiorstwa, aż po wielkie, światowe korporacje. Do tej pory w wydarzeniu wzięło udział ponad 17 000 uczestników z 77 krajów.
– Chcemy, by spotkania podczas WolvesSummit były początkiem twórczych relacji biznesowych, opartych na zasadzie win-win. Zależy nam, by konferencja była jakościowym czasem zarówno dla startupów, inwestorów, jak i korporacji. Dlatego stworzyliśmy narzędzie matchmakingowe, dzięki któremu uczestnicy mają szansę na precyzyjny wybór rozmówców w strefie spotkań jeden-na-jeden. To sprawdzona metoda, która połączyła już prawie 30 tysięcy rozmówców – mówi dr Patrycja Sosnowska-Buxton, dyrektorka strategiczna WolvesSummit.
Jednym z głównych tematów tegorocznej konferencji będzie równy udział kobiet i mężczyzn w reprezentowaniu biznesów. Jak pokazują badania (Deloitte 2016), w Polsce kobiety zajmują blisko 16 procent miejsc w radach nadzorczych i 13 procent w zarządach spółek giełdowych. Według innych danych (Hays Poland 2018) aż 84 procent najwyższych stanowisk w polskich firmach zajmują mężczyźni. W odpowiedzi na te dane, organizatorzy poświęcili między innymi tym tematom panele dyskusyjne, warsztaty i zaplanowali przemowy światowej sławy prelegentów.
– Kobiety w branży innowacji technologicznych radzą sobie świetnie, jednak nadal stanowią mniejszość w kadrze menadżerskiej i zarządzającej. Fakty są takie, że znaczna większość stanowisk kierowniczych w polskich firmach to mężczyźni. Z doświadczenia też wiem, że dotarcie do kompetentnych ekspertek nie jest trudne, natomiast ich widoczność na arenie publicznej pozostawia dużo do życzenia. Dlatego chcemy zmienić ten trend wspierając obecność kobiet na scenie i pokazując sukcesy przedsiębiorczych menadżerek – dodaje dr Sosnowska-Buxton.
Jedną z gwiazd konferencji będzie Elaine Montilla z instytutu badawczego przy Uniwersytecie Miejskim w Nowym Jorku, współtwórczyni Rady Technologicznej Forbes i prelegentka TEDx, ekspertka w zakresie włączania kobiet do biznesu i równościowego traktowania z wieloletnim doświadczeniem w branży IT. W konferencji udział wezmą m.in.: Kinga Stanisławska z Europejskiej Rady ds. Innowacji, inwestorka rynku venture capital i dyrektorka zarządzająca w Experior Venture Fund, dr Bianka Siwińska, dyrektorka zarządzająca Fundacji Edukacyjnej Perspektywy, inicjatorka akcji „Dziewczyny na politechniki”, RuthyKaidar, główna szefowa startupów w Europie Środkowej i Centralnej z Microsoft oraz Yoni Goldwasser, dyrektor Venture Development w APX Axel Springer Porsche.
WolvesSummit to dla startupów pewnego rodzaju „trampolina” do zagranicznych rynków inwestycyjnych. Organizatorzy, co roku wybierają firmy technologiczne i zapraszają je do bezpłatnego udziału w konferencji zagranicznej. To działanie pozwala startupom ze wszystkich sektorów i na różnych etapach rozwoju na pełne wykorzystanie potencjału wydarzenia. Jednym z najważniejszych elementów konferencji jest konkurs The Great Pitch. Dla laureatów konkursu GTR Ventures przygotował pakiet nagród specjalnych o wartości 10 tys. dolarów, w tym udział w prestiżowej konkurencji GTR VenturesShowcase w Singapurze. To także okazja do zaprezentowania swojego pomysłu przed inwestorami i korporacjami, opowiedzenia swoimi słowami o wizji firmy oraz osiągniętych sukcesach.
Pitchujące startupy zyskują zainteresowanie ekspertów i mediów obecnych na miejscu. To doświadczenie może stać się przełomowym momentem, po którym firma wypływa na szerokie wody międzynarodowego biznesu.
– WolvesSummit było istotną częścią i krokiem w naszej drodze do przodu. To zmotywowało cały zespół, rozmawialiśmy również z bardzo wartościowymi partnerami i pomogli nam w rozwoju produktu i znajdując jeszcze lepsze dopasowanie do potrzeb naszej niszy – mówi Benjamin Bilski z Naga Group, twórca platformy handlu społecznościowego.