Udostępniony przez Kancelarię Premiera chatbot pozwala szybko uzyskać najbardziej aktualne, sprawdzone i oficjalne informacje na temat epidemii koronawirusa oraz podjętych przez rząd środków zaradczych. Dzięki temu użytkownicy Messengera oraz Facebooka dowiedzą się m.in. o tym, gdzie uzyskać pomoc, o środkach profilaktycznych pomagających chronić się przed wirusem, czy o regulacjach związanych z zamknięciem granic.
System działa w pełni automatycznie, bez konieczności oczekiwania na połączenie z operatorem, jak ma to miejsce w przypadku infolinii. Nie ma też ograniczeń w liczbie użytkowników, którzy mogą z niego korzystać w jednym momencie.
Chatbot wykorzystuje sztuczną inteligencję, dzięki czemu rozumie pytania zadawane przez użytkowników i automatycznie udziela na nie odpowiedzi. Najczęściej powtarzające się kwestie są też dostępne z wyświetlanej w oknie rozmowy listy. System uczy się na bieżąco, a jego baza wiedzy aktualizowana jest w oparciu o oficjalne informacje przekazywane przez Ministerstwo Zdrowia.
– W obliczu epidemii sprawny dostęp do aktualnych i rzetelnych informacji to podstawa. Messenger ma w Polsce ponad 13 mln użytkowników i jest najlepszym kanałem do tego, by odpowiadać na zagadnienia, które najbardziej interesują ludzi. Cieszymy się, że Kancelaria Premiera zdecydowała się skorzystać z naszego doświadczenia i technologii sztucznej inteligencji, by udostępnić wirtualnego asystenta, który może usprawnić komunikację z milionami Polaków – mówi Maja Schaefer, współzałożycielka i CEO Chatbotize.
Chatbot dostępny jest m.in. na stronie https://m.me/kancelaria.premiera