– Mieszkańcy potrzebują konkretnych odpowiedzi w krótkim czasie, szczególnie dzisiaj, w obliczu pandemii wirusa, ponieważ interesuje ich jak Wrocław radzi sobie z zagrożeniem. Postanowiliśmy je zautomatyzować. Zmieniliśmy pierwotnie zakładaną koncepcję chatbota i wraz z zespołem, w zaledwie kilka godzin przygotowaliśmy rozwiązanie w całości poświęcone koronawirusowi – mówi Radosław Michalski, Dyrektor Biura Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia
Chatbot Urzędu Miejskiego Wrocławia pracuje całodobowo. Znajduje się w specjalnym serwisie portalu www.wroclaw.pl poświęconemu koronawirusowi i fanpage’u Wroclaw [Wroclove]. Dzięki wirtualnemu dorady użytkownik może sprawdzić bieżące informacje na temat koronawirusa i zapisać się na codzienne powiadomienia.
Bot radzi jak ochronić się przed wirusem i co zrobić, kiedy podejrzewamy u siebie chorobę. Ponadto zawiera informacje na temat tego jak spędzić czas w domu, podpowiada gdzie można zamówić posiłek w ramach akcji #WrocławNaWynos. Wrocławianie mogą też sprawdzić jak uzyskać pomoc psychologiczną, a seniorzy jak poradzić sobie z zakupami. Natomiast w FAQ znajdą komplet odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, dotyczące epidemii oraz sytuacji w mieście i Polsce z nią związaną.
– Dogłębna analiza pytań użytkowników daje nam wiedzę o tym, na jakie informacje jest największe zapotrzebowanie. Na bieżąco aktualizujemy bazę wiadomości, by skuteczniej odpowiadać na powtarzalne pytania bez udziału konsultanta – dodaje Radosław Michalski.
Koronawirus ujawnił jeszcze większą potrzebę automatyzacji w obszarze komunikacji, która idealnie wpisuje się w kryzysowe zarządzanie miasta. Chatbot działa od kilku dni, ale już samodzielnie pomógł 90% użytkownikom. Zawiera informacje po polsku, ale posiada także specjalne menu w językach: angielskim i ukraińskim, z którego użytkownicy trafiają na konkretne podstrony poświęcone koronawirusowi.
Wdrożenie systemu do automatyzacji komunikacji, którego widoczną końcówką jest chatbot, to efekt kontynuacji współpracy Urzędu Miejskiego Wrocławia, oraz wrocławskiej firmy technologicznej KODA Bots. Od ponad dwóch lat w serwisie VisitWroclaw.eu działa chatbot turystyczny, który aktualnie również informuje o koronawirusie.