– Projekty tworzone są dla klientów, a ich oczekiwania są najważniejszym elementem – mówi Karolina Jankowska, która odpowiada za wizerunek FoxyTasks. Aplikacja ta skupia się na pomocy we współpracy, zaangażowaniu uczestników i na sferze finansowej projektu. Po prostu ma ułatwić im pracę.
Zespół z Gdyni zdał sobie sprawę, że nadal istnieje wiele firm, realizujących projekty, które nie radzą sobie z ich zarządzaniem oraz zaangażowaniem po stronie klienta. Przez to zazwyczaj pojawia się przekroczenie budżetu, czasu realizacji projektu i brak przepływu informacji. FoxyTasks to aplikacja, która ma zapobiec wymienionym czynnikom porażki. – Pozwala planować, kontrolować i współpracować – przekonuje Jankowska.
Zdjęcie royalty free z Fotolia
Do korzystania z projektu FoxyTasks ma przekonać: prognozowanie dochodów i kosztów oraz kontrolowanie ich realizacji, czy tworzenie zadań, etapów, celów pośrednich i ostatecznych. Aplikacja ułatwia też firmom pomiar postępów w realizacji projektu i bycie na bieżąco. Cały zespół razem z klientem może skutecznie realizować plan. Ale nadal to od drużyny zależy, jak wiele klient może zobaczyć i które sekcje może współtworzyć. Jaka jest historia projektu?
Funkcjonalność z intuicyjnością
– Firma powstała w 2012 roku, tworząc aplikacje do zarządzania nieobecnościami, zasobami, zamówieniami i help deskiem – mówi Karolina Jankowska. Później zdecydowała się zrobić pivot i zwrócić w stronę zarządzania projektami. Od listopada siły pokłada na stworzenie narzędzia dla sektora kreatywnego, np. agencji reklamowych, marketingowych czy od projektowania. Testy aplikacji trwały intensywnie do maja, a pierwsi użytkownicy pojawili się już w lutym.
Na zdjęciu zespół FoxyTasks. Od lewej: Karolina Jankowska, Alek Kowalczyk, Przemek Berliński
W marcu 2013 roku odbyła się pierwsza prezentacji aplikacji, która miała miejsce na targach CeBIT w Hanowerze, największych targach nowych technologii, na których zespół z Gdyni był wystawcą. Gości zachwyciło to co wyróżnia projekt od innych tego typu narzędzi, czyli połączenie funkcjonalności z intuicyjnością oraz prosty, ale designerski interfejs. – To właśnie intuicyjność jest ogromnym atutem FoxyTasks – mówi Jankowska.
Zarządzanie zakupami
Od tygodnia aplikację testuje ponad sto użytkowników. Niedługo, m.in. dzięki obserwacji ich zachowań i potrzeb, pojawią się nowe opcje, takie jak zarządzanie spotkaniami, nieobecnościami, zakupami oraz zarządzanie ryzykiem projektowym. Gdzie startup będzie za kilka miesięcy? – (…) w perspektywie najbliższych miesięcy będziemy bardzo się rozwijać i kierować się w stronę Stanów Zjednoczonych – zapowiada Karolina Jankowska, odpowiadająca za PR w FoxyTasks.