– Nowe wytyczne w walce z koronawirusem wprowadzone przez rząd nie obejmują co prawda placówek bankowych, ale zdecydowaliśmy się na podobny krok ze względu na bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników. Dlatego od środy, 1 kwietnia, nasze oddziały przez godzinę są dostępne przede wszystkim dla seniorów. W tym czasie mogą oni załatwić wszystkie niezbędne sprawy z naszymi bankierami. Cały czas przypominamy także, że niemal wszystkie funkcjonalności są dostępne również w naszej aplikacji internetowej i mobilnej, dzięki czemu nie trzeba wychodzić z domu – mówi Marcin Jaszczuk, wiceprezes Alior Banku.
Ustalenie godziny przeznaczonej do obsługi głównie seniorów to kolejny krok, który wdrożył Zarząd Alior Banku w związku z epidemią SARS-CoV-2. W oddziałach banku przestrzegane są najwyższe standardy higieny, zgodne z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia. Bankierzy pomiędzy obsługą kolejnych klientów mają możliwość mycia rąk. Do dyspozycji mają także preparaty dezynfekujące oraz jednorazowe rękawiczki.
Klienci są proszeni o zachowanie odpowiedniej odległości od obsługujących ich osób, tj. 1,5 m. W tej chwili na terenie placówki może przebywać tylko dwóch klientów. Są oni uczulani, że gdy tylko zauważą u siebie objawy infekcji dróg oddechowych, m.in. kaszel, katar, gorączkę, nie wychodzili z domu i nie udawali się do banku.
Oddziały banku pracują w skróconych godzinach 11-16. Na stronie internetowej Alior Banku znajdują się aktualne informacje na temat otwartych oddziałów, godzin oraz zasad ich funkcjonowania.