Airbnb chce ratować swoich klientów w czasie epidemii. Przeznaczy łącznie 260 mln dolarów na zapomogi

Dodane:

Kasia Krogulec Kasia Krogulec

Airbnb chce ratować swoich klientów w czasie epidemii. Przeznaczy łącznie 260 mln dolarów na zapomogi

Udostępnij:

Airbnb przeznaczy 250 mln dolarów, aby pomóc gospodarzom dotkniętym ekonomicznymi skutkami koronawirusa. Zapomogi mają być rekompensatami za anulowanie rezerwacji spowodowanych epidemią koronawirusa.

Oprócz tego, właściciele serwisu powołali fundusz, który wypłaci 10 mln dolarów właścicielom domów znajdujących się w ciężkiej sytuacji.

Pomoc od Airbnb

Jedną z platform dotkniętych kryzysem związanym z rozprzestrzenianiem się koronawirusa jest Airbnb. Jakiś czas temu właściciele mieszkań i domów korzystający z serwisu zaczęli zwracać opłaty za anulowanie rezerwacji dokonanych do 14 marca tego roku.

Z tego powodu Airbnb poinformował, że wspomoże gospodarzy na łączną sumę 250 mln dolarów. Zgodnie z zapowiedzią właściciele nieruchomości otrzymają zwrot 25% kosztów anulowania rezerwacji w związku z zaistniałą sytuacją. Zapomoga ma dotyczyć miejsc zarezerwowanych przez klientów w okresie od 14 marca do 31 maja. Takie wsparcie otrzymają tylko ci gospodarze, którzy zwrócą swoim gościom pieniądze za anulowanie przez nich rezerwacji.

Jednocześnie Airbnb informuje, że wciąż można przenosić w czasie dokonaną już rezerwację miejsca. Dodatkowo serwis chce przeznaczyć 10 mln dolarów na wsparcie właścicieli mieszkań i domów, którzy mają trudności z opłatami, takimi jak czynsz czy kredyt hipoteczny. Tego rodzaju wsparcie będzie przysługiwało jedynie tym gospodarzom, którzy wynajmują swoje własne nieruchomości.

100 tys. darmowych mieszkań

Całkiem niedawno platforma ogłosiła, że zapewni darmowe mieszkania dla 100 tys. osób pracujących na pierwszej linii frontu w służbie zdrowia, skoncentrowanych na powstrzymaniu kryzysu związanego z COVID-19.

Airbnb rezygnuje ze wszystkich opłat, które normalnie pobiera za korzystanie ze swojej platformy. Jednocześnie wprowadza nowe protokoły dotyczące czystości, które mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa dla tych osób, które skorzystają z mieszkań. Niektóre z nowych zasad, to np. wskazówki, aby między pobytami gości było co najmniej 72 godziny przerwy, a także, by utrzymywać odpowiednią odległość między gospodarzami i wszystkimi gośćmi.

Ta akcja była już wcześniej wprowadzona na mniejszą skalę zarówno we Włoszech i we Francji. Ok. 6000 gospodarzy z obu krajów udostępniło wtedy swoje mieszkania.