Z najnowszego badania dla Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, że w obecnych czasach aż 37 proc. respondentów uważa zakupy internetowe za bezpieczniejsze niż w sklepach stacjonarnych. To z jednej strony wielka szansa dla działających już w kanale internetowym przedsiębiorców, a z drugiej czas próby i często walka o przetrwanie dla tych sklepów, które dotąd prowadziły sprzedaż wyłącznie lub głównie w stacjonarnej formule. Ci pierwsi, chcą jak najlepiej wykorzystać swoje 5 minut i zmaksymalizować obroty.
W tym samym czasie druga kategoria firm próbuje łapać oddech, otwierając e-sklepy w sektorach, w których jak dotąd sprzedaż online była tylko uzupełnieniem tradycyjnego kanału sprzedaży. Do wszystkich tych przedsiębiorców pomocną dłoń wyciąga technologiczny QuarticOn, wyspecjalizowany w dostarczaniu rozwiązań klasy AI dla e-commerce. Jego najnowszą propozycją na czas pandemii jest bezpłatne udostępnienie Smart Search – autorskiej, inteligentnej wewnętrznej wyszukiwarki produktów na półkach e-sklepów.
– O ile tradycyjne sektory gospodarki, zwłaszcza te bazujące na bliskim kontakcie z klientem, przeżywają obecnie bardzo ciężkie chwile, o tyle sprzedaż online bez wątpienia ma swój czas i to od starań tych sklepów zależeć będzie, jak bardzo skorzystają z tej szansy. Chcemy dołożyć naszą cegiełkę do wzmocnienia kondycji polskiej branży detalicznej. Dlatego dzielimy się bezpłatnie narzędziem do optymalizacji sprzedaży w kanale online. Z doświadczenia innych sklepów wiemy, że jego zastosowanie potrafi szybko wpłynąć na wyższe przychody z e-commerce – wyjaśnia Paweł Wyborski, prezes QuarticOn.
Na kłopoty… QuarticOn
Szacuje się, że w pierwszych miesiącach 2020 r. sprzedaż online miała 16-proc. udział w całkowitej sprzedaży detalicznej. Pandemia koronawirusa może w czasie 12 miesięcy zmienić ten odsetek nawet o 100%. Firmy stacjonarne nie mogą już odwlekać decyzji o wejściu w online. Muszą na tę transformację przeznaczyć sporą część swojego budżetu marketingowego. Bezpłatna wyszukiwarka produktów QuarticOn jest kierowana także do nich.
– Jak pokazuje historia, kryzys to paradoksalnie czas, kiedy powstaje wielu przyszłych czempionów gospodarki. Wystarczy przytoczyć drogę, jaką przeszedł największy dziś na świecie e-commerce marketplace, czyli Alibaba. Budowa potęgi tej firmy zaczęła się w czasie pandemii SARS w 2003 r., kiedy jej twórca i 6-osobowy zespół „uwięzieni” byli w biurze z powodu kwarantanny. Sukces często jest w zasięgu ręki, wystarczy pomysłowość, determinacja i zastosowanie odpowiednich środków. Polscy przedsiębiorcy mają w sobie ten potencjał i my możemy ich wesprzeć, dostarczając im inteligentne, łatwe w obsłudze, ale i zaawansowane technologicznie narzędzie do optymalizacji działania ich sprzedaży – dodaje Paweł Wyborski.
Sprzedaż online
Sprzedaż online to proces łączenia klienta z produktami. Aż 65% klientów opuszcza sklep internetowy, ponieważ nie odnajduje w nim szybko produktu. Zatem sprawnie funkcjonujący e-commerce to taki, który pomaga klientom szybko odnaleźć produkty, których szukają. Praktyka rynkowa pokazuje, że właściwie działająca wewnętrzna wyszukiwarka jest w stanie wygenerować nawet 30% obrotów sklepu. O ile rozpoznaje potrzeby klientów.
Do 30 czerwca QuarticOn udostępnia swoją wyszukiwarkę produktów SmartSerach w wersji tzw. małej wyszukiwarki całkowicie bezpłatnie.