Netguru, polska spółka oferująca usługi doradztwa, tworzenia oprogramowania oraz projektowania produktów cyfrowych ukończyła proces certyfikacji B Corporation z wynikiem 82 punkty. Warunkiem certyfikacji jest nie tylko deklaracja działań, ale także przedstawienie dokumentów, które potwierdzają rezultaty prowadzonych inicjatyw oraz ich długofalowy charakter w ramach strategii biznesowej firmy. Wynik Netguru pozwolił na zdobycie certyfikatu potwierdzającego zbieżność działań firmy z misją ruchu B Corp: „wykorzystujemy biznes jako siłę do tworzenia dobra.” (oryg. “Using Business as a force for good”).
– Podstawowa metryka funkcjonowania biznesu, jaką jest zysk finansowy, nie pozwala zmierzyć wpływu organizacji na społeczeństwo czy środowisko, który jest kluczowy dla zrównoważonego rozwoju światowej gospodarki. Nowoczesne organizacje powinny obserwować ślad, jaki ich biznes pozostawia m.in. na zmianach klimatycznych czy lokalnych społecznościach. Certyfikat B Corp pozwala nam nie tylko mierzyć takie działania, ale też stawiać sobie ambitne cele. Cieszę się, że Netguru może w ten sposób kontynuować swoją misję zmieniania świata na lepsze – komentuje Wiktor Schmidt, współzałożyciel i Executive Chairman Netguru.
B Corp to firma, która działa w sposób odpowiedzialny i etyczny w każdym wymiarze – uwzględniając nie tylko wartość dla akcjonariuszy, ale wpływ na wszystkie zainteresowane strony – pracowników, klientów, społeczeństwo i środowisko. Na całym świecie certyfikat B Corp posiada dziś tylko ok. 3200 firm, operujących w 150 branżach i pochodzących z 71 państw. Pośród nich znajdują się takie marki, jak Patagonia, Ben & Jerry’s, Kickstarter, Too Good to Go czy Benefit Systems.
– Certyfikat traktujemy jako motywację do dalszej pracy. Jako jedna z najszybciej rozwijających się agencji technologicznych w Europie, jesteśmy zobowiązani do wykorzystywania tej siły na rzecz pozytywnego wpływu na nasze otoczenie. Mamy nadzieję, że wraz z rodzącym się ruchem B Corp w Polsce, coraz więcej polskich firm będzie decydowało się na zrównoważony rozwój i certyfikację B Corporation – podsumowuje Marek Talarczyk, CEO Netguru.
Wojtek Bagiński, B Lab Market Explorer na Polskę, dodaje: Przykład Netguru pokazuje, że firmy technologiczne również mogą – i powinny –ubiegać się o certyfikację B Corp, a wejście na drogę zrównoważonego rozwoju pozwala im nie tylko czynić i dzielić się dobrem, ale i samemu prosperować. Liczymy, że starania Netguru zainspirują innych liderów technologicznych z naszego regionu do refleksji nad tym, jak mogą pozytywnie wpływać na świat. Cieszymy się, że dzięki nim ruch B Corp rośnie w siłę.
Od początku istnienia firmy jej kultura organizacyjna opiera się na takich wartościach jak szacunek, zaufanie i transparentność. Jako jedna z pierwszych organizacji w Polsce, Netguru publikowała widełki płacowe w ogłoszeniach rekrutacyjnych. Firma wprowadziła także elastyczne godziny pracy i możliwość pracy zdalnej, by ułatwić łączenie życia prywatnego i zawodowego. W ramach inicjatywy Tech for Good otwarcie wspiera organizacje pozarządowe i projekty społeczne przez działalność pro-bono i low-bono. Pod koniec 2019 r. firma zaprezentowała wewnętrzną strategię zrównoważonego rozwoju, w której zobowiązała się do dążenia do osiągnięcia następujących celów ONZ (SDG): 9, 10, 11 i 13.