Chatbot odpowiada na pierwsze pytania społeczności, informuje o kalendarzu nadchodzących biegów podając daty, lokalizacje i formuły, pokazuje dostępne vouchery i pakiety. Chatbot Runmageddonu, zagościł w strukturach firmy w lipcu 2019 roku. Od tamtej chwili społeczność kontaktująca się przez Messengera styka się z „wirtualnym pracownikiem”.
O zadaniach, które spełniają narzędzia służące do automatyzacji pracy mówi Aleksandra Bilińska, Head of Customer Success w KODA Bots z firmy, która dla Runmageddonu wdrożyła wirtualnego pracownika:
– Automatyzacja może mieć różne cele, dlatego do każdego rozwiązania trzeba podchodzić indywidualnie. Najczęściej oczekiwanym efektem jest oszczędność czasu. Użytkownicy mogą szybciej rozwiązywać swoje problemy, a pracownicy mogą zająć się obsługą bardziej skomplikowanych przypadków. Dzięki automatyzacji wzrasta więc efektywność komunikacji. Chatbot umożliwia szybkie uzyskanie odpowiedzi na nurtujące pytania i zdobycie najważniejszych informacji. Jeśli sprawa, z którą Użytkownik zwraca się do firmy jest skomplikowana i wymaga indywidualnego podejścia, wówczas może on liczyć na kontakt z pracownikiem Obsługi Runmageddończyka.
Obecna sytuacja na świecie bardzo dobitnie pokazuje jak istotny jest kontakt online ze społecznością. Pomimo chwilowego braku eventów Runmageddończycy pozostają aktywni w sieci.
Wdrażanie nowych projektów, w postaci Runmageddon Solo x forBET, czyli wirtualnego biegu, dodatkowo podnosi częstotliwość podejmowanego kontaktu z firmą – Użytkownicy nie lubią długo czekać na odpowiedź, szczególnie na czacie, w którym powinna następować akcja-reakcja. Chatbot, oprócz błyskawicznych odpowiedzi na wiadomości, zapewnia także źródło często aktualizowanych informacji oraz rozrywkę, która angażuje społeczność w tym trudnym dla eventów czasie – dodaje Aleksandra Bilińska.
Runmageddon również korzysta z rozrywkowego wymiaru Chatbota. Rok 2019 zakończył się konkursem, który podsumował wiedzę fanów o marce.
– Nie poprzestaliśmy na tym. Niedługo później, podczas Gali Otwarcia Sezonu, dzięki Chatbotowi sprawdziliśmy wiedzę naszej ekipy o firmie. O zwycięstwie decydowała nie tylko poprawność odpowiedzi, ale także szybkość ich udzielenia. Mogę zdradzić, że pomimo wysokiej trudności pytań ekipa rozprawiła się z pytaniami ekstremalnie dobrze – mówi Karolina Maciąg, Head of Social Media Runmageddonu.
– Naszą kolejną akcją z Chatbotem był konkurs z okazji 6. urodzin firmy, w którym 380 osób życzyło nam w komentarzu pod postem konkursowym „wszystkiego najlepszego”. Na to hasło Chatbot wysyłał do nich poprzez Messengera wiadomość z quizem – dodaje Karolina. Za poprawne i najszybciej udzielone odpowiedzi Runmageddończycy mogli zdobyć voucher na start w Rekrucie.
Marka będzie nadal rozwijała działalność Chatbota, zarówno tę rozrywkową, jak i informacyjną. Pozostawanie w ciągłym kontakcie z fanami i wzmacnianie relacji online jest teraz szczególnie ważne zarówno dla firmy, jak i społeczności.