– NextVR zmierza w nowym kierunku. Dziękujemy naszym partnerom i fanom na całym świecie za rolę, jaką odegraliście w budowaniu tej wspaniałej platformy sportowej, muzycznej i rozrywkowej w wirtualnej rzeczywistości – czytamy na stronie startupu.
Przejęcie to może pomóc firmie Apple w rozwoju zestawów słuchawkowych VR i AR wraz z towarzyszącym im oprogramowaniem i treścią. NextVR dostarcza treści do kilku istniejących zestawów słuchawkowych do wirtualnej rzeczywistości, w tym Oculus firmy Facebook Inc. oraz urządzeń firm Sony Corp., HTC Corp. i Lenovo. Oficjalnie nie podano wartości transakcji, jednak strona internetowa 9to5Mac poinformowała w kwietniu, że Apple mógł kupić NextVR za około 100 milionów dolarów.
Rozwiązanie NextVR wykorzystuje pełne pole widzenia istniejących zestawów słuchawkowych VR, umieszczając użytkowników w środowisku całkowicie 3D. Problem w tym, że nie ma żadnych zestawów AR z polem widzenia, które wykorzystywały by tego typu treści, a postępy w tym zakresie są dość powolne. Istniejące urządzenia AR mogą nie być zoptymalizowane dla VR i vice versa, być może Apple dzięki nowej inwestycji to zmieni.
Według Crunchbase, NextVR zebrał ponad 115 milionów dolarów w ciągu ostatniej dekady. Firma powstała w 2009 roku, wyprzedzając nowoczesną falę VR wywołaną przez należącą do Facebooka, rekordową kampanię Oculus VR Kickstarter w 2012 roku. Zamiast skupiać się na sprzętowej stronie wyświetlania treści VR, NextVR skupił się wokół przechwytywania i kompresji wideo w celu oglądania go w 360 stopniach bez względu na to, na jakim urządzeniu będzie on oglądany.
Wykorzystanie technologii NextVR może zapewnić firmie Apple płynne przejście do szerszej gamy treści VR, którymi można by się cieszyć na urządzeniach typu „mixed reality” oraz na bardziej zaawansowanych technologicznie okularach AR.
NextVR współpracowało z ligami sportowymi, w tym z National Basketball Association oraz sieciami rozrywkowymi, takimi jak Fox Sports. Firma posiada również doświadczenie w transmisji strumieniowej na żywo w wirtualnej rzeczywistości, które może być również przydatne podczas koncertów i gier na żywo.
Transakcja jest co najmniej trzecią inwestycją Apple w tym roku. Wcześniej gigant technologiczny kupił Voizę, irlandzki startup, który koncentruje się na technologii głosowej, i Dark Sky, popularną aplikację pogodową.