bValue, DFRI oraz Rafał Brzoska zainwestowali 5 mln zł w Your KAYA, polski startup sprzedający eko produkty do higieny intymnej

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

bValue, DFRI oraz Rafał Brzoska zainwestowali 5 mln zł w Your KAYA, polski startup sprzedający eko produkty do higieny intymnej

Udostępnij:

Trzy podmioty zainwestują w Your KAYA, firmę produkującą naturalne produkty higieny intymnej, dystrybuowane w modelu subskrypcyjnym. Firma chce przeznaczyć finansowanie na utrzymanie dynamiki wzrostu sprzedaży i wyjście na rynki Europy Zachodniej.

– W Europie produkty higieny intymnej dla kobiet, takie jak tampony nie są produktem medycznym, więc nie podlegają żadnym restrykcjom produkcji i jakości. Your KAYA proponuje wysokiej klasy produkty, które są bezpieczne dla zdrowia i w przystępnej cenie, a w dodatku w abonamencie z dostawą. Nie bez znaczenia jest również wpływ na środowisko tradycyjnych syntetycznych produktów. Your KAYA zwraca się do konsumentek, dla których zdrowie i środowisko są istotne – mówi Maciej Balsewicz z bValue.

Marka Your KAYA powstała w 2017 roku, z inicjatywy Kai Rybickiej i Marka Guta. To Marek, zastanawiając się nad produktem, który pasowałby do modelu subskrypcyjnego, zauważył ze zdziwieniem, że w składzie tamponów i podpasek znajdują się poliester, dioksyny, chlor i inne chemiczne substancje. Na rynku brakowało ekologicznego produktu. Razem z Kają stworzyli więc zupełnie nowy, który idealnie pasuje do modelu subskrypcyjnego. Przed pozyskaniem funduszy, firma wspierana była przez dwójkę polskich aniołów biznesu.

– Nasze produkty wykonujemy w stu procentach z organicznej, certyfikowanej bawełny. Nie są bielone chlorem, nie zawierają toksyn, syntetycznych dodatków, barwników i substancji zapachowych – wyjaśnia Marek Gut, CEO Your KAYA.

Your KAYA zamierza przeznaczyć pochodzące z inwestycji środki na ekspansję zagraniczną. – Chcemy wejść do Francji i Niemiec, a w dalszej kolejności Hiszpanii. Sprzedaż środków higieny intymnej na tych rynkach ma wartość ponad 5 mld EUR – mówi Marek Gut, CEO Your KAYA. Rynek produktów do higieny intymnej jest wart tylko w Polsce 2 mld PLN, a na świecie 38 mld USD. Your KAYA chce także powiększyć zarówno portfolio produktów, jak i zespół.

Naturalne produkty wysyłane co miesiąc

Marka Your KAYA stworzona została jako sklep internetowy, sprzedający zdrowe i ekologiczne produkty do higieny intymnej. Firma, cały czas udoskonala jednak swój model subskrypcyjny. Klientki co miesiąc otrzymują paczkę z niezbędnymi produktami. Od lutego bieżącego roku mogą personalizować zamówienia – np. dokładnie określić liczbę tamponów i podpasek czy datę dostawy. – Od czasu wprowadzenia personalizacji zamówień w lutym, ponad siedmiokrotnie wzrosło tempo pozyskiwania nowych subskrybentów – podkreśla Kaja Rybicka.

– Model obecnie zyskuje na popularności dzięki przeniesieniu przez konsumentów zakupów pierwszej potrzeby do internetu. Ten trend wzmocnił się dodatkowo w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. Prawdopodobnie nowe nawyki konsumenckie staną się trwałe – zauważa Rafał Brzoska, założyciel Inpostu, który oprócz zaangażowania w bValue, bierze udział w obecnej rundzie inwestycji jako inwestor prywatny.

– To co dostarcza Your KAYA na rynek to nie tylko innowacyjny i ekologiczny produkt ale również zupełnie nowy model biznesowy, czyli subskrypcja na towary pierwszej potrzeby. W ten sposób Your KAYA dostosowuje się do potrzeb swoich konsumentek – zauważa Maciej Balsewicz z bValue.

Balsewicz stwierdza, że duży wpływ na decyzję o inwestycji, miała wyrazista komunikacja marki – Your KAYA nie obawia się poruszać tematów, które wciąż jeszcze w Polsce są tabu. W przeciwieństwie do marek globalnych, które w reklamach pokazują niebieski płyn, Your KAYA nie wstydzi się komunikować w sposób naturalny, i tym samym tworzy zdecydowanie bardziej wiarygodny przekaz – wyjaśnia.