Wśród inwestorów wierzących w sukces Oatly są nie tylko celebryci, ale także potężny fundusz inwestycyjny Blackstone Group, a także były prezes Starbucks Howard Schultz. Pieniądze zostaną przeznaczone nie tylko na wejście na nowe rynki, ale także na budowę nowego zakładu produkcyjnego.
– Zdecydowaliśmy się na współpracę z Blackstone Group ze względu na ich ogromne zasoby i unikalny zasięg. Zaangażowanie naszych nowych partnerów we wspieranie nas i wspieranie naszej misji jest wyraźnym wskaźnikiem tego, dokąd zmierza świat, czyli w bardziej zrównoważonym kierunku – powiedział, cytowany przez serwis BBC, założyciel i prezes Oatly Toni Petersson.
Oatly powstało w 1990 roku, a swój pierwszy zakład produkcyjny w USA uruchomiło w 2018 roku. Budowa drugiej fabryki ma ruszyć jeszcze w tym roku. Wegańskie mleko marki dostępne jest obecnie w 20 krajach na całym świecie. Jego popularność wciąż rośnie, ponieważ coraz więcej osób decyduje się na całkowite lub częściowe odejście od spożycia produktów pochodzenia zwierzęcego.
Jak wynika z raportu Good Food Institute and Plant Based Food Association w 2019 roku 41 proc. amerykańskich gospodarstw domowych kupiło wegańskie mleko. W zeszłym roku firma zanotowała sprzedaż na poziomie 200 mln dolarów i ma nadzieję, że w tym roku wielkość sprzedaży się podwoi, tym bardziej, że do sklepów trafiły nowe produkty marki Oatly: lody oraz jogurty. Firma stała się nawet rozpoznawalna w Chinach.
Inwestorzy przejmą około 10 proc. udziałów Oatly, a wartości firmy jest szacowana na około 2 mld dolarów.