Jest wiele międzynarodowych konferencji, które dają startupom szansę na pokazanie się, nawiązanie relacji biznesowych czy poznanie najnowszych trendów w branży. Do nich należy Webit Global Congress, na który co roku przyjeżdża dziesięć tysięcy uczestników. Uczestnicy, czyli inwestorzy, przedstawiciele funduszy inwestycyjnych i kadra zarządzająca globalnych marek zachęcają do udziału.
Zdjęcie royalty free z Fotolia
Konferencja ta daje młodym firmom środki na wyskalowanie biznesu. W ramach Founders Games organizatorzy realnie wspierają startupy oferując im nie tylko bezpłatne stoisko firmowe i możliwość uczestnictwa w WEBIT, ale też szansę na zdobycie miliona euro na budżet marketingowy. Nagrodę fundują partnerzy WEBIT oraz media, m.in.: Mashable, The Next Web, Tech.eu, TechCrunch, Forbes, CNN, Business Insider oraz Wired.
Czternastu wspaniałych
W tym roku do pierwszego etapu Founders Games zgłosiło się ponad tysiąc sześćset młodych firm, do drugiego przeszło ich dwieście i to one będą miały szansę wykorzystać otrzymaną powierzchnię na StartUp Village Expo. Wśród nich znajdziemy czternaście polskich firm: Confrenz, Fokus, Market360, inFshn.com, sheepla, MySpiroo, Versus, soCommerce, Kwit.pl, kinetise, Intelclinic, BoxOfAds.com, Kontakt.io, Przedszkolowo. Oto, co przedstawiciele kilku z nich mówią o swoim udziale w Founders Games i WEBIT.
Miłosz Wójcik, CEO Confrenz liczy na feedback. Uczestników chce zachęcić „niezwykle kompleksowym, unikalnym w skali globalnej, rozwiązaniem dla organizatorów, wystawców i uczestników targów”. – Moim zdaniem to właśnie innowacyjność naszego projektu oraz zaadresowanie niszowego rynku, zadecydowały o tym, że znaleźliśmy się w półfinale – komentuje Wójcik. Dodaje, że udział w WEBIT Global Gongress to doskonała okazja na dotarcie do szerokiego grona osób bezpośrednio zainteresowanych rozwiązaniem firmy.
Wysłuchać sugestii
Kolejnym polskim projektem, który zaprezentuje się na konferencji w Instabule jest kinetise.com, który ma szansę zmienić oblicze rynku tworzenia aplikacji mobilnych. Chce, aby z rozwiązania korzystało jak najwięcej osób. Uważa też, że nie ma lepszego sposobu na promocję niż opowiadanie o produkcie zainteresowanym na branżowych targach i spotkaniach. – W ten sposób nie tylko możemy zaprezentować Kinetise, ale też i wysłuchać uwag i sugestii naszych przyszłych użytkowników – zapowiada Piotr Pawlak z kinetise.com.
Artur Kurasiński, bloger i pomysłodawca projektu Fokus (narzędzia analitycznego dla każdego) uważa, że Webit to ogromna szansa na znalezienie nowych kontaktów, ale i zaprezentowanie się przed szeroką publicznością złożoną z inwestorów i dziennikarzy, którzy śledzą i opisują losy ciekawych startupów. – Zgłosiliśmy się ponieważ wierzymy, że Webit to świetna okazja do nawiązania kontaktów biznesowych i pozyskania kolejnych klientów – dodaje Artur Kurasiński.
Global first
Ostatnich kilka lat pokazało, że polskie młode firmy coraz częściej myślą globalnie już na etapie zakładania firmy. Kurasiński uważa, że polskie firmy coraz śmielej przyjmują strategię „global first” (np. Kontakt.io, UXpin, czy Estimote) a dzieje się to dzięki profesjonalizowaniu się całego ekosystemu – począwszy od inwestorów po startupy i społeczność zbudowaną wokół młodych firm. – Świetnym przykładem jest Kraków, gdzie wyrosła wspaniała grupa startupów, ale są też one wspierane poprzez doświadczonych inwestorów – przekonuje.
Paulina Wojczyńska, BelieveIn