Bank BNP Paribas będzie elektronicznie podpisywał umowy z pracownikami. Rozpoczyna od współpracowników

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Bank BNP Paribas będzie elektronicznie podpisywał umowy z pracownikami. Rozpoczyna od współpracowników

Udostępnij:

Od końca sierpnia na Platformie Autenti, służącej do elektronicznego podpisywania dokumentów, umowy z Bankiem BNP Paribas mogą podpisywać osoby współpracujące z bankiem na zasadzie kontraktu. W kolejnym kroku możliwość ta będzie oferowana pracownikom etatowym.

– Oszczędność czasu i papieru to tylko część korzyści ze stosowania e-podpisu w umowach z osobami współpracującymi z Bankiem na podstawie kontraktu – mówi Agata Komender, dyrektor Departamentu Relacji z Rynkiem Pracy w Banku BNP Paribas. – Nasz przyszły współpracownik może podpisać umowę nie wychodząc z domu. Również proces podpisania umowy przez przedstawicieli Banku przebiega sprawniej i bezpieczniej. Elektroniczna forma wymiany dokumentów gwarantuje poufność informacji, które udostępniane są tylko upoważnionej osobie, bez konieczności przesyłania umowy na papierze – dodaje.

Kontraktorzy to pierwsza grupa osób, którym Bank BNP Paribas udostępnił możliwość zdalnego podpisania umowy bez użycia papieru. Trwają przygotowania do rozszerzenia tego sposóbu weryfikacji tak, aby elektronicznie umowy mogli podpisywać również pracownicy etatowi.

Od tego roku Bank BNP Paribas zawiera umowy przy pomocy e-podpisu ze swoimi partnerami biznesowymi. W ten sposób potwierdzono już blisko 200 dokumentów. Od maja na Platformie Autenti Bank podpisał już łącznie ponad 1800 różnych dokumentów wewnętrznych i zewnętrznych. Bank zaoferował także możliwość zawierania umów online swoim klientom biznesowym. Przedsiębiorstwa mogą wykorzystywać platformę Autenti do elektronicznego podpisywania dokumentów w swoich wewnętrznych procesach i relacjach z partnerami biznesowymi.

Autenti dla współpracowników to element cyfryzacji procesów wewnętrznych Banku BNP Paribas. W lipcu br. Bank we współpracy z firmą SentiOne, jednym z liderów rynku w tym obszarze, uruchomił samouczący się czatbot EVA. Pracownicy mogą go wykorzystywać w procesie składania wewnętrznych zamówień na zakupy np. akcesoriów biurowych.