Twoja firmowa telefonia za 1,74 zł/miesiąc – HaloNet

Dodane:

Artykuł sponsorowany Artykuł sponsorowany

Udostępnij:

O tym, jak zaoszczędzić na rozmowach telefonicznych w firmie opowiada nam Kamil Pietrasik, kierownik działu marketingu w Tartel Sp. z o.o. (dostawcy telefonii HaloNet).

Co to jest telefonia internetowa?

W bardzo dużym uproszczeniu można powiedzieć, że jest to usługa telekomunikacyjna, która do transmisji głosu wykorzystuje łącza internetowe, bazując na tzw. technologii voip. W związku z powyższym, telefonia internetowa jest często określana również jako telefonia voip lub w skrócie voip.

Jakie korzyści daje?

Telefonia VoIP kojarzy się przede wszystkim z niskimi, bądź bardzo niskimi kosztami rozmów oraz bezpłatnymi połączeniami w ramach danej usługi. Jest to prawda, jednak zawsze staram się podkreślać w głównej mierze jej szeroki wachlarz możliwości. Mam na myśli zarówno duży wybór rozwiązań sprzętowo-programowych, dzięki którym można realizować połączenia (np. telefon komórkowy, komputer, tablet, telefon voip, telefon analogowy z bramką voip), jak również opcji wchodzących w skład samej oferty (m.in. telekonferencje, fax internetowy, wirtualna centrala, numer z dowolnej strefy numeracyjnej, blokowanie wybranych połączeń przychodzących).

Czy może Pan powiedzieć kilka słów o ww. atutach na przykładzie HaloNetu?

W kwestii kosztów za połączenia telefoniczne, stawka za minutę rozmowy jest oczywiście zróżnicowana, w zależności od kierunku. Przykładowo: najmniej zapłacimy za rozmowę z numerem kanadyjskim, bo zaledwie cztery grosze, a minutowe połączenie np. z polskim, niemieckim czy francuskim numerem stacjonarnym kosztuje siedem groszy. Dzwonić można oczywiście na dowolne kierunki, na całym świecie i w większości przypadków stawki cenowe są bardzo konkurencyjne.

Klienci telefonii HaloNet wykonują połączenia między sobą za darmo. Warto o tym pamiętać nie tylko, gdy realizujemy połączenia z jedną osobą, ale również przy okazji takich usług jak telekonferencje czy wirtualna centrala. Niskie ceny dotyczą jednak nie tylko rozmów. W HaloNet można np. za 1 zł/rok zaopatrzyć się w numer telefoniczny (dotyczy pierwszego zakupionego numeru). Co ciekawe, może on pochodzić z wybranej, polskiej strefy numeracyjnej, niezależnie od miejsca w którym z niego korzystamy. Zatem mieszkaniec Katowic może kupić numer ze strefy warszawskiej, czy krakowskiej czy też każdej innej i na odwrót.

Co więcej, w HaloNet nie wymagamy stałych opłat, ani podpisywania terminowych umów. Z usługi można korzystać realizując płatności na zasadzie przedpłaty, czyli prepaid. Wystarczy założyć bezpłatne konto telefoniczne i przy użyciu panelu klienta doładowywać je w dowolnym okresie i w dowolnej kwocie.

To znaczy, że mogę wpłacić np. dziesięć złotych i dopóki nie wyczerpią się te środki nie muszę dokonywać innych wpłat?

Tak. Dziesięć złotych niektórym Klientom wystarcza na 1-2 dni, innym na kilka miesięcy. Jeden Klient używa naszej usługi na stałe, inny sporadycznie korzystając np. tylko z wysyłki faksu. Wszystkich traktujemy jednakowo, żadna z tych osób nie musi opłacać stałego abonamentu.

Wspominał Pan o dużym wyborze dotyczącym sprzętu, z którego można korzystać w ramach voip.

Podstawową kwestią jest, by dane urządzenie posiadało dostęp do Internetu. I tak np. w przypadku telefonu komórkowego, laptopa czy tabletu musimy jedynie zainstalować na nim konkretną aplikację czyli tzw. komunikator voip i odpowiednio ją skonfigurować, by móc korzystać z telefonii HaloNet. Takich aplikacji jest sporo i są one najczęściej bezpłatne.

Telefon voip i bramka voip, to z kolei konkretne urządzenia dedykowane dla telefonii internetowej, przy czym pierwsze z nich działa samodzielnie, a drugie łączymy z telefonem analogowym. Możemy z tych urządzeń korzystać alternatywnie, w zależności od potrzeb. Na biurku w firmie instalujemy np. telefon voip, a w podróż służbową, za granicę, zabieramy komórkę bądź laptop i dzwonimy z nich omijając roaming.

Omijając roaming?

Dzwoniąc z telefonu komórkowego przy użyciu HaloNet, płacimy za połączenie zgodnie z cennikiem HaloNet. Przebywając w Chorwacji, Egipcie, czy gdziekolwiek indziej na świecie, płacimy za minutę rozmowy na polski numer stacjonarny tylko siedem groszy. A gdy wykonujemy połączenie na inny numer HaloNet, nie płacimy nic.

Zatem jeśli nasza firma ma dwie siedziby (jedną za granicą), to rozumiem, że dwa zespoły mogłyby w ramach HaloNet rozmawiać ze sobą za darmo?

To jest atut, który przekonuje wiele firm do naszej telefonii. Nie tylko pracownicy z Państwa dwóch oddziałów mogą ze sobą rozmawiać za darmo, dotyczyć to może również Państwa współpracowników, działających jako freelancerzy. Wystarczy, że każda z tych osób będzie mieć numer w HaloNet.

Idąc krok dalej, warto powiedzieć o bardzo wygodnym i cieszącym się dużą popularnością rozwiązaniu tj. wirtualnej centrali telefonicznej, która, mówiąc w uproszczeniu, łączy ze sobą konkretne numery telefoniczne, np. działające w ramach danej firmy. Dzięki temu łatwo (i za darmo) można realizować nie tylko połączenie wewnątrz firmy, ale również usprawnić obsługę połączeń przychodzących. Osoba dzwoniąca, po wybraniu numeru głównego, usłyszy powitanie i dowie się jaki numer wewnętrzny ma wybrać żeby połączyć się z danym pracownikiem, działem czy filią.

Połączenia z zewnątrz można: ustawiać w kolejce (np. do kilku numerów przypisanych do działu handlowego) czy też przekierowywać na wybrane numery (w tym również te, które nie są przypisane/nie działają w ramach centrali czyli np. mobilne). Jeśli ktoś dzwoni do nas, kiedy nasza firma nie pracuje (np. w święta czy w godzinach nocnych) możemy wyemitować komunikat głosowy z informacją o godzinach pracy biura i podaniem innej opcji kontaktu (np. email), czy też poprosić o nagranie wiadomości na pocztę głosową.

Ile kosztuje wirtualna centrala HaloNet?

Cena jest zależna od ilości przypisanych do niej numerów wewnętrznych. Najtańsza wersja do maksymalnie ośmiu numerów, kosztuje 19 zł netto/miesiąc. Warto podkreślić, że obsługa centrali leży po stronie HaloNet, dlatego jej użytkownicy nie muszą posiadać wiedzy technicznej żeby móc z niej korzystać.

Kto najczęściej korzysta z telefonii internetowej? Duże, średnie, małe czy mikro firmy?

Jak już się pewnie Pan zorientował, telefonia internetowa HaloNet posiada wiele atutów i ma do zaoferowania odpowiednie opcje tak dla mikro firmy, jak i dużej korporacji. Dlatego też naszymi klientami są firmy jednoosobowe, większe jak i zatrudniające kilkudziesięciu pracowników. Przeważającą grupę stanowią jednak firmy z sektora MŚP.

Warto w tym miejscu wspomnieć o dwóch innych składnikach naszej oferty, które mogą spotkać się z zainteresowaniem Klienta biznesowego. Są to telekonferencje, czyli grupowe rozmowy telefoniczne (do 30 osób), z których można korzystać bez konieczności opłacania abonamentu oraz faks internetowy, który jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ do wysyłania i odbioru faksów wystarczy tylko dostęp do panelu Klienta HaloNet oraz numer faksowy, w cenie 19,90 zł/rok.

Faks internetowy to chyba dość niszowa usługa.

I tu Pana zaskoczę. Wirtualny faks cieszy się sporą popularnością wśród naszych Klientów. Wiele instytucji i firm wymaga w dalszym ciągu, aby dokumenty były przesyłane do nich jeśli nie tradycyjną pocztą, to chociaż faksem. A ponieważ urządzenie faksowe zajmuje miejsce i jest dość drogie, stąd Klienci wybierają tani, łatwy w obsłudze i ekologiczny fax wirtualny. Zwłaszcza, że opłata za numer faksowy (a tym samym możliwość korzystania ze wszystkich opcji faksu HaloNet, w tym wysyłki hurtowej) jest bardzo niska, a wysyłka jednej strony dokumentu np. na polski numer stacjonarny kosztuje średnio też bardzo niewiele bo około 8-11 groszy.

Jak można kupić numer faksowy, bądź telefoniczny?

Numer faksowy, jak i telefoniczny można kupić samodzielnie, korzystając z panelu Klienta. Na tym samym panelu można również m.in. sprawdzać bilingi, wysyłać faksy oraz SMS-y (w tym SMS-y Voice). Kolejną ciekawą funkcją jest wybór, czy numer ma się wyświetlać osobie do której dzwonię, czy chcemy nagrać komunikat na poczcie głosowej, zdecydować z jakich numerów nie będziemy odbierać połączeń (np. wpisać konkretne numery i/lub numery zastrzeżone) oraz zakupić pakiet minut prepaid (np. 500 minut za 29 zł/miesiąc, dotyczy połączeń dla wybranych kierunków, w tym również z polskimi numerami GSM, należącymi do Orange, Play, Plus i T-Mobile).

Dzięki temu nasi Klienci mogą w każdej chwili zmieniać ustawienia, w zależności od aktualnych potrzeb.

A co zrobić, gdy posiadam już numer faksowy, bądź telefoniczny u innego operatora i znają go moi Klienci. Czy mogę go do Was przenieść?

Po nowelizacji ustawy Prawo telekomunikacyjne, która miała miejsce w zeszłym roku, każdy operator ma obowiązek zapewnić możliwość przeniesienia numeru do innego operatora. Zatem jeśli chce Pan przenieść do nas konkretny numer/y stacjonarny, serdecznie zachęcam do tego.

Co potrzebuję zrobić, aby przejść na telefonię internetową? Czy sam poradzę sobie z instalacją?

Żeby zacząć korzystać z naszych usług wystarczy założyć profil (bezpłatnie). Po zakończeniu rejestracji otrzymuje Pan dostęp do panelu Klienta, gdzie można samodzielnie zrealizować szereg operacji, o których już wcześniej mówiłem, czyli np. zakupić numer telefonu.

Jeśli chodzi o instalację, w przypadku komunikatorów voip, ich konfiguracja na danym urządzeniu jest najczęściej stosunkowo prosta. Konfiguracja telefonu voip czy bramki voip wymaga już większej wiedzy, ale wtedy odpowiednie wytyczne można znaleźć na naszej stronie internetowej lub poprosić o pomoc dział techniczny HaloNet. Warto również nadmienić, że w naszym sklepie internetowym, można zaopatrzyć się w bramki voip i telefony voip, które posiadają automatyczną konfigurację (dotyczy produktów Cisco).

HaloNet przynosi oszczędności i przydatne rozwiązania. Nie odbywa się to kosztem jakości?

Oszczędności są naprawdę duże. Proszę zauważyć, że w cenie 1,74 zł/miesiąc (koszty roczne rozbijamy na miesięczne), można mieć własny numer telefoniczny z dowolnej strefy, numer faksowy oraz korzystać z telekonferencji. Gdy zdecydujemy się na korzystanie z komputera i np. darmowego komunikatora zoiper, nasze koszty telekomunikacyjne dalej wynoszą 1,74 zł/miesiąc i dochodzą do nich już tylko opłaty stricte za połączenia.

Co do jakości połączeń, jest ona tak samo dobra, jak w przypadku tradycyjnej telefonii. Ważne jest jednak by łącze internetowe, którego używamy, było stabilne, dlatego raczej nie polecam, by korzystać z internetu dostarczanego drogą radiową.

Czy mogę bez ponoszenia kosztów przetestować połączenia w HaloNet?

Naszym nowym Klientom polecam podczas rejestracji skorzystanie z promocji „Poznajmy się”, która oferuje testowe pięć minut. Połączenia, o czym już wspominałem, można przetestować np. na komputerze ze słuchawkami i przy użyciu bezpłatnego komunikatora.

Dla Czytelników Mamstartup.pl przygotowaliśmy jednak dedykowaną ofertę promocyjną. Zainteresowane osoby, które nie są jeszcze naszymi Klientami (nie posiadają u nas profilu) mogą otrzymać od nas 7 zł na start. 7 zł można wykorzystać np. na zakup pierwszego numeru telefonicznego, przetestowanie wysyłki faksów (do wysyłania faksów nie jest konieczny numer faksowy) i SMS-ów lub na realizację stu minut połączeń w cenie 7 groszy za minutę, czyli m.in. na polskie numery stacjonarne (w przypadku droższych np. GSM lub tańszych połączeń ilość minut będzie adekwatnie mniejsza lub większa).

Jak można otrzymać siedem złotych na start?

Bardzo prosto. Wystarczy najpóźniej do 7 listopada br. wysłać do nas maila na adres [email protected] o temacie „7 zł na start” z odpowiedzią w treści, na pytanie „Ile w HaloNet kosztuje minutowe połączenie z niemieckim numerem stacjonarnym?”. Zwrotnie prześlemy danej osobie kod promocyjny i krótką instrukcję, jak z niego skorzystać podczas rejestracji profilu. Kody przygotowaliśmy dla pierwszych stu osób, które się do nas zgłoszą i prawidłowo odpowiedzą na pytanie.

Wywiadu udzielił Kamil Pietrasik – Kierownik działu marketingu w Tartel Sp. z o.o. (dostawca telefonii HaloNet). Wcześniej m.in. Kierownik sprzedaży internetu w Agora S.A. oraz Koordynator ds. sprzedaży reklamy internetowej w Polskapresse Sp. z o.o. Specjalizuje się w marketingu internetowym , członek i prelegent Śląskiego Towarzystwa Marketingowego.