PizzaPortal.pl kupuje polski serwis foodpanda i zamyka jego działalność

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Po ponad miesięcznych negocjacjach PizzaPortal.pl przejmuje największego konkurenta na polskim rynku – serwis foodpanda. Transakcja wpływa na znaczące umocnienie jego na pozycji lidera rynku, którego wartość szacowana jest na około 147 mln zł.

Zdjęcie royalty free z Fotolia

W wyniku negocjacji strony ustaliły, że polski serwis foodpanda przestanie całkowicie istnieć, a wszystkie restauracje, z którymi do tej pory współpracował wejdą do oferty PizzaPortal.pl. Dotychczasowa strona internetowa będzie kierował do PizzaPortal.pl.

Pomimo tego, że oba serwisy oferowały zamawianie jedzenia online, istniała istotna różnica w ich funkcjonowaniu. W ofercie PizzaPortal.pl znajdowały się wyłącznie restauracje dysponujące własnymi kurierami. Foodpanda z kolei posiadała własną załogę kurierów, którzy odbierali zamówienia z restauracji i dostarczali do klientów końcowych. Dzięki temu oferta serwisu mogła obejmować lokale nieobecne u konkurencji. Po przejęciu PizzaPortal.pl przejmie dotychczasową organizację dostaw obecną w foodpanda. Połączenie funkcjonalności obu serwisów umożliwi oferowanie restauracjom i klientom lepszego serwisu.

– Ta transakcja ma dla nas znaczenie strategiczne. Nie tylko wzmacnia naszą pozycję lidera, ale również umożliwia rozszerzenie działalności o dostawy. To teoretycznie pozwoli nam nawiązać współpracę z każdą restauracją na rynku – komentuje Lech Kaniuk, CEO PizzaPortal.pl.