Temat internacjonalizacji wyspecjalizowanych spółek technologicznych wydaje się niezwykle ważny i aktualny. Wyjście firmy poza rynek krajowy to warunek konieczny w procesie skalowania startupów. Bez umiędzynarodowienia firm technologicznych, praktycznie niemożliwe jest mówienie o kolejnym sukcesie, następnym Unicornie, czy o dynamicznym wzroście i satysfakcji inwestorów.
Zgodnie z najnowszym raportem „The Polish Tech Scene”, badającym kondycję polskich startupów, który co roku opracowuje Startup Poland, tylko 39% startupów ma klientów poza Polską. Budujące jest jednak to, że aż 75% startupów deklaruje, że w perspektywie najbliższego roku chce nawiązać współpracę międzynarodową. Skoro startupy mają świadomość, że muszą wychodzić poza rynek krajowy, pozostaje „tylko” stworzenie dobrego planu i jego wdrożenie. W tym pierwszym może pomóc wydarzenie organizowane przez Krakowski Park Technologiczny.
Celem dwudniowego warsztatu będzie budowa potencjalnego „MVP” strategii internacjonalizacji startupu w modelu współpracy z międzynarodowym przedsiębiorstwem.
Wydarzenie odbędzie się w dwóch ścieżkach: ogólnej oraz dotyczącej rozwiązań dla przemysłu 4.0. Pierwszy dzień poświęcony będzie pracy warsztatowej pod okiem doświadczonych trenerów i praktyków biznesowych, zaś drugi – prezentacji wypracowanych strategii oraz dyskusji z przedstawicielami polskich i zagranicznych korporacji.
Bezpłatne warsztaty skierowane są do firm technologicznych, które z powodzeniem rozwijają się w Polsce i chciałyby rozpocząć sprzedaż na europejskich rynkach.
Lista tegorocznych mentorów będzie odkrywana systematycznie, a nazwiska publikowane na fanpage’u Inkubatora Technologicznego w Krakowie i na stronie wydarzenia, możemy tylko zdradzić, że na tych mentorów naprawdę warto czekać.
Mimo, że tegoroczne warsztaty przeniesione zostały do sieci, organizatorzy zapewniają dużą dawkę teorii i praktyki, a także możliwość konsultacji z zagranicznymi przedstawicielami korporacji z ekosystemu EIT Digital.
– Cieszę się, że po raz drugi możemy organizować te warsztaty. Widzę, że są one bardzo potrzebne i otwierają oczy na aspekty, których startupy często nie dostrzegają podczas planowania ekspansji zagranicznej. Staramy się w praktyczny sposób pokazywać szanse i wyzwania, jakie pojawiają się na drodze firm do międzynarodowego sukcesu. Mentorzy z dużym doświadczeniem w biznesie oraz EIT Digital świetnie tę drogę torują – mówi Sonia Bazan z Krakowskiego Parku Technologicznego, koordynatorka współpracy z EIT Digital.
Zeszłoroczna edycja wydarzenia okazała się być przełomowa dla 10 spółek technologicznych.
Swoim doświadczeniem podzielili się z uczestnikami Justyna Janicka (1000 Realities), Szymon Janicki (HCM Deck), Bogdan Tyskyy (Callpage), Jarosław Sygitowicz (Zencard, Authologic), Eugeniusz Licznarowski (Synerise) oraz Bartek Pucek. W sesji feedbackowej wzięli udział przedstawiciele Alior Bank, Lafarge Holcim i Ericsson.
Najważniejsze informacje:
Kiedy? 18.11.2020 r. w godz. 9.30-13.30 i 20.11.2020 r. w godz. 10.00-14.00
Gdzie? Online
Dla kogo? Startupy i scaleupy rozwijające produkty/usługi z obszaru przemysłu 4.0 lub rozwiązania dla korporacji z zakresu HR, analityki, AI, które chciałyby rozwinąć się na europejskich rynkach.
Za ile? Warsztaty są darmowe, obowiązuje rejestracja http://bit.ly/Expandyourstartup
Język: Część warsztatowa odbędzie się w języku polskim, a sesja z przedstawicielami korporacji w języku angielskim.
Szczegóły: https://business.facebook.com/events/815591802572491/
Link do rejestracji: http://bit.ly/Expandyourstartup
Pytania? Napisz: [email protected]