Sklep internetowy zaprojektowany pod sprzedaż produktów, a nie samego systemu? Zobacz, co dziś oferuje Shoper

Dodane:

Tomek Doksa Tomek Doksa

Sklep internetowy zaprojektowany pod sprzedaż produktów, a nie samego systemu? Zobacz, co dziś oferuje Shoper

Udostępnij:

O tym, że handel internetowy przeżywa ogromny „boom” mówi się od dawna. Ale dawno zakładanie własnych e-sklepów nie było tak powszechne jak dzisiaj. Bardzo pomagają w tym gotowe rozwiązania do prowadzenia profesjonalnej sprzedaży online.

– To, że handel w internecie w 2020 r. będzie rósł nadal, jest więcej niż pewne. Wciąż mamy jednak dużo do zrobienia, szczególnie w zakresie zakupów mobilnych, które nadal, pomimo zdecydowanie wzrostowego trendu, nie są dziś łatwe do zrealizowania na większości witryn e-commerce – prognozował pod koniec 2019 roku szef działu sprzedaży sklepów internetowych Shoper, Artur Halik. Udzielając tej wypowiedzi, nie miał wtedy pojęcia, że kilka miesięcy później świat wywróci się do góry nogami i w obliczu pandemii koronawirusa nawet najśmielsze oczekiwania względem handlu online zostaną za chwilę przebite. 

Sklep internetowy, rocznik 2020

Kiedy decyzją polskiego rządu, wiosną 2019 roku zamknięte zostały obiekty handlowe powyżej 2 tys. mkw, bary, restauracje oraz placówki rozrywkowe, a w domach z kolei zamknęli się ludzie – odbywający domową izolację i ograniczający ryzyko zachorowań, branża e-commerce notowała kolejne skoki. 

Już po świętach Wielkanocy, w jednym ze swoich raportów Shoper – czyli dostawca oprogramowania dla ponad 15 tys. sklepów online w Polsce – donosił, że zakupy z połowy kwietnia przebiły te z najgorętszego okresu pod względem sprzedaży, czyli podczas listopadowych wyprzedaży spod znaku Black Friday. Przez cały kwiecień natomiast, na oprogramowaniu Shoper założyło się aż o 137% więcej nowych sklepów niż w kwietniu 2019 r. Co więcej, wszystkie sklepy zanotowały też o 119% więcej transakcji niż rok wcześniej, wartość sprzedaży wzrosła też o 122%. 

Własny sklep internetowy z wszystkimi jego zaletami – łatwym i całodobowym dostępem do produktów, prostą obsługą i bezpieczeństwem transakcji – dla wielu firm okazał się na początku 2019 roku jedynym kanałem, przez który można było skutecznie sprzedawać. Pandemia koronawirusa zamknęła galerie handlowe i ograniczyła możliwości sklepów stacjonarnych, a jednocześnie zmusiła i kupujących, i sprzedających, do mocniejszego przejścia do kanału online. Tym samym zainteresowanie otwarciem sklepu internetowego na oprogramowaniu Shoper mocno wzrosło w branżach: książki i multimedia, spożywcza, upominkowa, zdrowie i uroda (w tym drogerie i apteki) oraz dom i ogród. 

Gotowy czy na zlecenie? 

– Wszystko zależy od budżetu, jaki posiadasz, preferencji i wymogów odnośnie twojego sklepu – radzi pierwszy lepszy, znaleziony w internecie, poradnik pt. „Jaki sklep internetowy wybrać?”. Rzeczywiście, kryteriów doboru może być wiele. Ale wejście do kanału online można sobie ułatwić, poprzez zadanie paru fundamentalnych pytań. 

– Często klienci, patrząc na e-commerce, myślą, że to bardzo złożony proces, a tak naprawdę trzeba się skupić na kilku najważniejszych kwestiach, czyli: produktach, logistyce oraz płatnościach. I to w zasadzie gotowiec, który pozwala z powodzeniem sprzedawać w sieci, bo najważniejszą kwestią jest to, aby przyjmować zamówienia. Bo sklep internetowy to technologia, która jest trochę takim naszym handlowcem w internecie, który pozwala dodać produkty, przyjąć płatność i wybrać sposób, w jaki dostarczymy ten produkt do klienta – tłumaczy Artur Halik, Shoper Head Of Sales.

Przy wyborze oprogramowania dla własnego e-biznesu warto przede wszystkim skupić się na sprawdzeniu, co dostaje się „w pakiecie” – na ile wybrane rozwiązanie pozwoli uruchomić sprzedaż niemal z dnia na dzień, a na ile wymaga zaangażowania zespołów projektowych, odpowiedzialnych za technologię sklepu, jego wygląd czy obsługę. 

– Nasz wybór padł na Shoper głównie dzięki możliwości testowania tej platformy przez 14 dni. W tym czasie udało się sprawdzić, że sklep faktycznie zaprojektowany jest pod sprzedaż produktów, a nie sprzedaż samego systemu. Model rozliczeń w formie abonamentu również wydaje nam się najbezpieczniejszy – słyszymy w sklepie Pirosklep.pl. – Mieliśmy możliwość pracować na większości platform SaaS-owych oraz korzystać z oprogramowania Open Source i wiemy, że nie ma systemu doskonałego, który przystosowany będzie do każdego rodzaju branży. Dlatego korzystając z metody porównawczej ceny do jakości wybór padł na Shoper. Pewne rzeczy, które już powinny wszędzie być standardem, czyli szablon RWD, integracje z firmami kurierskimi, bramki płatnicze itp., znajdziemy właśnie w ofercie Shopera.

Pomówmy o standardzie

Jak wcześniej wspomniał Artur Halik, klienci często myśląc „sklep internetowy”, mówią „złożony proces”. I choć duże, rozbudowane e-biznesy znacznie różnią się od tych małych i średnich, to wszystkie łączą te same elementy, bez których sklep internetowy nie będzie sprzedawać. Najnowocześniejsze wersje oprogramowania do prowadzenia e-biznesów dają dzisiaj ich właścicielom nie tylko samo miejsce – działającą stronę – do sprzedaży, ale i wszystkie niezbędne narzędzia z nią związane. 

– Wcześniej korzystaliśmy z systemu szytego na miarę typu Open Source. Sklep był jednak bardzo kosztowny w utrzymaniu i modyfikacji – mówi właściciel WodaModa.pl, czyli sklepu internetowego, który oferuje luksusowe marki wód. Nowy wybór padł na Shoper, bo – jak tłumaczy – wygrała prostota i mnogość gotowych rozwiązań zlokalizowanych na nasz rynek. Jako te elementy, które miały największe znaczenie nasz rozmówca wymienia m.in. więcej możliwości konfiguracji sklepu, – w tym programu lojalnościowego, który jest dla nas wyjątkowo istotny – dodaje.

Dla jednych program lojalnościowy, dla innych reklama albo grafika. Jakie by jednak nie były wybory, sklep internetowy w 2020 roku to coś więcej niż tylko „oprogramowanie”. Przykład Shopera pokazuje, że w ramach jednej usługi można otrzymać dostęp do: wsparcia technicznego (w wersji Premium – dedykowanego konsultanta), gotowych szablonów graficznych, wewnętrznego systemu płatności (Shoper Płatności, z obsługą najpopularniejszych kart, banków, BLiKa oraz Google Pay), integracji z najważniejszymi firmami kurierskimi oraz Allegro. Dodatkowo w obrębie jednego oprogramowania, dla sklepów prowadzone są kampanie produktowe w Google (Shoper ma status Google Partner Premier) i na Facebooku (Facebook Marketing Partner), wykonywany jest też audyt SEO.

– Wybór padł na Shoper, bo oferowana przez niego usługa Premium daje dużo więcej możliwości niż typowy SaaS. Oprogramowanie lepiej odpowiada naszym potrzebom, a jednocześnie jest proste w obsłudze, odporne na obciążenia i 10 razy szybsze niż zwykła wersja. Moim zdaniem jego przewagą są również liczne funkcjonalności, jakie się w nim zawierają, a także fakt, że Shoper jest otwarty na sugestie w temacie rozwoju oprogramowania – oceniają specjaliści z firmy MTON, która zajęła się przeniesieniem sklepu DESA Modern na usługę Shoper Premium. 

Jaki będzie twój sklep?

Najlepszy sklep internetowy to ten, który sprzedaje. W 2020 roku potrzebuje on do tego nie tylko ładnej i działającej strony głównej, ale też nowoczesnych rozwiązań w postaci bezgotówkowych metod płatności, integracji z systemami zewnętrznymi, hurtowniami (dropshipping) czy obsługi kampanii reklamowych. Cytując raz jeszcze jednego z użytkowników oprogramowania Shoper – musi być tylko zaprojektowany pod sprzedaż produktów, a nie samego systemu.

Autor: Tomek Doksa, Shoper Head of Content & PR”

Materiał pochodzi z ebooka „E-commerce 2020/2021. Jak skutecznie sprzedawać w Internecie?„.  Pobierz za darmo!

Artykuł powstał przy współpracy z Shoper