Jak poinformował serwis bloomberg.com Amazon dwa lata temu kupił za 753 milionów dolarów internetową aptekę PillPack. Co umocniło jego pozycję na rynku farmaceutycznym. Uruchamiając teraz własną e-aptekę może on konkurować z takimi gigantami jak CVS Health Corp i Walgreens Boots Alliance Inc., które są największymi podmiotami na tym rynku w USA.
Do tej pory użytkownicy Amazona mogli zamawiać na nim leki, jednak w celu dokonania transakcji byli przekierowywani na PillPack. Teraz mogą dokonywać zakupów bezpośrednio w Amazon Pharmacy. Klienci będą informowani podczas zakupów ile lek kosztuje z i bez recepty oraz będą mieli do wyboru produkty markowe oraz ich zamienniki, czyli tak zwane leki generyczne.
Zintegrowana apteka usuwa jedną z niewielu już luk w ofercie Amazona. Mimo, że media zawrzały na wieść o nowej usłudze, specjaliści mówią, że w cale nie jest powiedziane, że Amazon zdominuje rynek farmaceutyczny. Mimo tendencji przenoszenia zakupów do sieci, klienci wciąż wolą rozmowę z farmaceutą twarzą w twarz.
Amazon i InPost
Pandemia koronawirusa spowodowała ogromny rozwój branży e-commerce. Wielu sprzedawców przeniosło się do sieci, a ci którzy już tam byli zaczęli rozwijać dodatkowe możliwości dla swoich klientów. Nic więc dziwnego, że gigant tej branży również chce na obecnej sytuacji jak najwięcej zyskać. E-apteka to nie jedyna nowość w Amazonie w ostatnim czasie.
Wczoraj pisaliśmy o tym, że Amazon wszedł we współpracę z firmą kurierską InPost. Nie jest to jeszcze potwierdzona informacja przez żadną ze stron, jednak na niemieckich stronach Amazona można już wybierać w dostawie Paczkomaty polskiej firmy.
Ciekawe, czy Amazon jeszcze czymś nas zaskoczy w tym roku. Pewne jest jedno, zachowania konsumenckie pod wpływem pandemii zmieniły się na dobre. Od teraz większość zakupów będziemy dokonywać właśnie przez internet. To idealny moment dla całej branży e-commerce.
Przeczytaj też: Rok 2020 należy do Amazon. Kolejny może należeć do Ciebie