Grupa TVN rozszerza swoją działalność w dziedzinie startupów. Najpierw ogłosiła konkurs na najciekawsze polskie przedsięwzięcia, w którym do wygrania było 10 milionów euro. Teraz otwiera własny fundusz inwestycyjny o nazwie TVN Venture. Oferuje w nim wsparcie merytoryczne i reklamę w mediach w zamian za udziały w spółce lub w zyskach.
Zdjęcie royalty free z Fotolia
Od konkursu do funduszu
13 listopada 2014 roku Grupa TVN współorganizowała światowy konkurs dla startupów, który był częścią SevenVentures Pitch Day w Londynie. Jednym z jego jurorów był Michał Sadowski, pomysłodawca Brand24. Był to jeden z pierwszych kroków Grupy TVN ku startupom. Teraz wykonuje kolejny i otwiera własny fundusz inwestycyjny, który ma zajmować się „wspieraniem zarówno już funkcjonujących na rynku startupów poszukujących dróg rozwoju, jak i inwestowaniem w nowe koncepcje na biznes”.1
Głównym obszarem zainteresowania nowego funduszu ma być segment B2C, czyli chętnie zainwestuje w firmy kierujące swoje produkty i usługi do indywidualnych użytkowników. Jak czytamy dalej, fundusz TVN Ventures szczególną uwagę ma przykładać do internetowego obszaru rynku i dziedzin jak: turystyka, motoryzacja, gry, aplikacje, wideo czy muzyka. Aplikujące projekty mają być przede wszystkim innowacyjne i dotyczyć usług, w których marketing i branding są dopasowaną do kanałów TVN i grupy docelowej nadawcy.
Media, mentorzy, telewidzowie
– Nasze główne modele inwestycyjne to: zasoby mediowe w zamian za udziały w firmie (media for equity) oraz zasoby mediowe w zamian za udziały w zyskach (media for revenue) – wymienia Christian Anting, dyrektor ds. strategii oraz departamentu digital i e-commerce w Grupie TVN. – (…) Ponadto korzystając z tylko jednego źródła firmy otrzymują pomoc w dziedzinie planowania i analizy mediów, budowania marki i kreowania jej pozycji na rynku oraz marketingu cyfrowego – przekonuje Anting.
Fundusz nadzieję na sukces widzi w swoim potencjale medialnym, który może zaoferować aplikującym startupom. Dzięki temu mogą oni łatwo i szybko zdobyć zainteresowani milionów potencjalnych klientów. Warto wspomnieć o porozumieniu „European Media Alliance”, które dotyczy europejskich grup mediowych jak: Modern Times Group, ProSiebenSat1, czy Grupa Antena, Christian Anting zauważa też, że mocną stroną funduszu, który ma prowadzić, wydaje się sieć mentorów. Mają oni wspierać podmioty współpracujące z funduszem.
Aplikuj już teraz!
Zgłoszenia do funduszu można już wysyłać. Polecamy zapoznać się z oficjalną stroną funduszu.