Volkswagen mobilnÄ… Å‚adowarkÄ™ okreÅ›la, jako robota Å‚adujÄ…cego. CaÅ‚y proces jego użytkowania jest w peÅ‚ni zautomatyzowany, a do jego obsÅ‚ugi nie potrzeba ludzkich rÄ…k. UrzÄ…dzenie przemieszcza siÄ™ po zamkniÄ™tym parkingu i wyszukuje samochody, które potrzebujÄ… doÅ‚adowania. NastÄ™pnie robot przenosi mobilnÄ… jednostkÄ™ magazynowania energii, do pojazdu, Å‚Ä…czy go z nim i Å‚aduje samochód.Â
– Stworzenie wydajnej infrastruktury ładowania jest głównym zadaniem, które stanowi wyzwanie dla całego sektora. Opracowujemy rozwiązania, które pomogą uniknąć wielu kosztów. Mobilny robot ładujący i nasza elastyczna stacja szybkiego ładowania to tylko dwa z tych rozwiązań – mówi w komunikacie Thomas Schmall, dyrektor generalny Volkswagen Group Components.
Elastyczna stacja szybkiego ładowania zostanie wprowadzona na rynek na początku 2021 roku. Natomiast jeśli chodzi o mobilnego robota do ładowania jest on obecnie na etapie prototypu. Volkswagen nie poinformował kiedy przypuszczalnie rozwiązanie mogłoby trafić na rynek. Jednym z największych wyzwań, jakie stoją przed inżynierami jest dopracowanie technologii komunikacji Car-to-X (robot uruchamiany jest za pośrednictwem aplikacji lub właśnie komunikacji Car-to-X).
Innowacje w transporcie od Volkswagena
Volkswagen nie pierwszy raz zaskakuje w kwestii innowacji w branży transportowej. Widać, że firma stawia na rozwój ekologicznych rozwiązań, bo poza robotem do ładowania aut elektrycznych pod koniec zeszłego miesiąca zaprezentowała statek z silnikiem MAN-a, który jest napędzany paliwem pochodzącym ze zużytego oleju z restauracji.
WedÅ‚ug szacunków firmy statki transportowe, które bÄ™dÄ… korzystać z takiego paliwa mogÄ… zmniejszyć emisjÄ™ dwutlenku wÄ™gla nawet o 85 proc.. Dodatkowo taki rodzaj paliwa w poÅ‚Ä…czeniu z silnikiem MAN-a może w caÅ‚oÅ›ci wyeliminować emisjÄ™ siarki pochodzÄ…cÄ… z transportu wodnego.Â
– JesteÅ›my pierwszym koncernem samochodowym, który na dużą skalÄ™ korzysta z tego rodzaju paliwa. W ten sposób zużyty olej wykorzystujemy ponownie w sposób przyjazny dla Å›rodowiska. WkÅ‚ad w ochronÄ™ klimatu jest ogromny, w porównaniu z tradycyjnym paliwem ze źródeÅ‚ kopalnych, emisja dwutlenku wÄ™gla jest aż o 85 procent mniejsza – mówiÅ‚ wtedy Thomas Zernechel, szef dziaÅ‚u logistyki w koncernie Volkswagen.Â
DziaÅ‚ania te, jak i budowa autonomicznego robota do Å‚adowania elektryków to element strategii koncernu, która zakÅ‚ada dziaÅ‚ania zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Miejmy nadziejÄ™, że takie rozwiÄ…zania jak najszybciej bÄ™dÄ… z sukcesem trafiać na rynek. Â