Vivid Games zanotował kolejny z rzędu najlepszy kwartał w swojej historii. Sprzedaż spółki w całym 2014 r. niemal podwoiła się i przekroczyła 15 mln zł. Bydgoska firma wypracowała również najwyższy dotychczas zysk netto, którego wartość po czterech kwartałach ubiegłego roku sięgnęła rekordowego poziomu 2,85 mln zł. Już 16 marca Vivid Games przedstawi zaktualizowaną strategię na najbliższe lata.
Przy przychodach na poziomie 5,7 mln zł (wzrost o 85 proc.), Vivid Games wypracował w czwartym kwartale 2014 r. 1,18 mln zł zysku netto (wzrost o 134 proc.). Narastająco sprzedaż spółki wzrosła do prawie 15,2 mln zł (wzrost o 89 proc.), a zysk netto sięgnął 2,85 mln zł (wzrost o blisko 300%). Dla porównania w całym 2013 r. analogiczne wyniki wyniosły odpowiednio 8 mln zł i 0,72 mln zł. – Warto zwrócić uwagę, że nasze rosnące doświadczenie w zakresie monetyzacji produktów, sprawia że spółka osiąga coraz lepszy lewar operacyjny. Podczas gdy przychody wzrosły o 89%, wynik EBITDA i zysk netto zwiększyły się odpowiednio o 170 i 293 procent – podkreśla Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games.
Rewelacyjne wyniki to efekt stopniowego przechodzenia do pełnego modelu Free2Play. Udostępnienie Real Boxing w tym modelu w Apple App Store oraz Google Play , spowodowało skokowy wzrost pobrań gry, których liczba przekroczyła 16 milionów kopii. To z kolei w połączeniu z ciągle udoskonalanymi mechanizmami monetyzacji, dodatkową zawartością udostępnioną w aktualizacjach oraz dodatkowym źródłem wpływów w postaci wyświetlania reklam, szybko znalazło odzwierciedlenie w wynikach. – Wszystkie nasze kolejne gry, których częstotliwość publikacji będzie większa niż dotychczas, będą dostępne wyłącznie w modelu Free2Play. Dużo więcej szczegółów naszej strategii i najbliższych planów zaprezentujemy podczas konferencji 16 marca, w dniu publikacji naszych wyników rocznych- zapowiada Kościelny. Pierwszą grą zaprojektowaną od podstaw w modelu Free2Play będzie Real Boxing 2. Gra będzie w pełni zintegrowana z technologiami wielo-osobowych rozgrywek międzyplatformowych, analityki oraz obsługi zasobów gry. Premiera gry przewidziana jest na drugą połowę 2015 roku.