– Naszą wizją jest stać się wiodącym w Europie zautomatyzowanym rozwiązaniem out-of-home dla e-commerce. Jesteśmy bardzo podekscytowani, przed nami znaczne możliwości rozwoju, zarówno w Polsce, jak i na kluczowych rynkach europejskich, gdzie e-commerce bardzo mocno się rozwija. Wierzymy, że połączenie naszej skali, know-how, wysokich marż i silnego wzrostu sprawia, że InPost jest atrakcyjną szansą inwestycyjną. Nasze wejście na giełdę Euronext będzie kolejnym etapem naszego rozwoju, w miarę jak będziemy rozwijać naszą działalność na arenie międzynarodowej i rozwijać się w oparciu o silny pęd, który udało nam się wygenerować do tej pory – powiedział w komunikacie Rafał Brzoska, Dyrektor Generalny Grupy InPost.
Jak podaje Reuters rafał Brzoska powiedział, że obecność firmy na giełdzie powoduje, że staje się ona bardziej wiarygodna. Ponieważ InPost ma w planach dalszą ekspansję na nowe rynki w Europie, taki ruch ma mu w tym pomóc.
Rozwój InPostu
– Kiedy tworzyliśmy InPost, dostrzegliśmy niepowtarzalną szansę na skorzystanie z rozwoju rynku e-commerce w Polsce, a także na całkowicie nowe zredefiniowanie ekosystemu handlu elektronicznego poprzez szybkie wprowadzenie na rynek innowacyjnych Paczkomatów. InPost jest obecnie strategicznie usytuowany w sercu szybko rozwijającego się rynku handlu elektronicznego – tendencja, która gwałtownie przyspieszyła w czasie pandemii, podczas której zakupy online znacznie wzrosły, podobnie jak zapotrzebowanie na nasze Paczkomaty, które zapewniają bezdotykową dostawę. Wierzymy, że Paczkomaty InPost są najwygodniejszym rozwiązaniem dla konsumentów i najtańszą opcją dla handlowców – dodał Brzoska.
InPost tylko w Polsce ma już ponad 10 tys. Paczkomatów. Firma zatrudnia 8 tys. pracowników, którzy obsługują ponad 5 mln klientów. Pod koniec zeszłego roku firma podpisała umowę o współpracy z Amazonem i IKEA, a rok wcześniej z AliExpress.
Według raportu Gemius paczkomaty są najczęściej wybieraną formą dostawy – wyprzedziły kurierów. Taki typ dostawy towaru preferuje aż 61 proc. kupujących w Internecie. Kryzys wywołany pandemią koronawirusa przyczynił się do jeszcze większej popularności tego typu dostawy przesyłek. Rynek e-commerce rośnie, a klienci coraz częściej stawiają na Paczkomaty, nic więc dziwnego, że InPost chce wykorzystać tę sytuację do kontynuacji swojego rozwoju.