Jak zbudować swój wizerunek dzięki SEO PR

Dodane:

Wojciech Przekop Wojciech Przekop

Udostępnij:

Wizerunek w Internecie ma dzisiaj ogromne znaczenie i często także przełożenie na życie „offline”. Dlatego warto o niego zadbać i starać się uwypuklić nasze najlepsze opinie w sieci. Jak to zrobić? Na przykład wykorzystując SEO PR. Wystarczy zastosować się do kilku poniższych kroków.

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Co to jest SEO PR?

SEO PR to połączenie internetowych działań SEO i PR. Ich podstawą jest odpowiednia optymalizacja materiałów informacyjnych, na które chcemy kierować internautów. Dzisiaj użytkownicy internetu sami poszukują dodatkowych informacji o nas, dlatego warto zadbać o promowanie pozytywnych opinii w wynikach wyszukiwania.

Świadomość internautów jest już na tyle duża, że sami potrafią odnaleźć interesujące informacje o nas. Coraz częściej wykorzystują do tego wyszukiwarkę Google, wpisując słowa kluczowe tj.:

  • imię nazwisko,
  • imię nazwisko blog, 
  • imię nazwisko praca,
  • imię nazwisko opinie, 
  • imię nazwisko referencje.

SEO PR, a Personal Branding

SEO PR idealnie wpasowuje się w realizację działań Personal Brandingu. Informacje w wyszukiwarce po wpisaniu naszego imienia i nazwiska bardzo dużo świadczą o nas i mogą decydować o nawiązaniu kolejnej współpracy biznesowej, nowej pracy czy nawet o przyszłości naszej kariery.

Z drugiej strony, negatywne wpisy w serwisach internetowych mogą błyskawicznie zrujnować naszą karierę, którą budowaliśmy przez wiele lat. Informacje w sieci rozchodzą się z taką szybkością, że tak naprawdę nie mamy na to większego wpływu. Dzięki SEO PR możemy jednak wpłynąć na wydźwięk naszego nazwiska w sieci (i nie tylko), chociaż często jest to długi i mozolny proces.

Jak budować swój SEO PR

Zadbanie o profesjonalne wpisy czy strony to podstawa działań SEO PR. Takie odnośniki świadczą o profesjonalizmie w danej branży. Nasze działania powinniśmy zacząć od budowy prostego „zaplecza”, dzięki któremu damy poznać się użytkownikom. Takim „zapleczem” mogą być:

1. Blog osobisty

Nic nas bardziej nie wykreuje jak prywatny blog. Piszmy na nim o rzeczach, na których najlepiej się znamy, w których jesteśmy specjalistami i ekspertami. Dlaczego? Bo wartościowe i przydatne treści same przyciągną użytkowników i zapewnią stałych czytelników. Do jego prowadzenia warto wykorzystać najbardziej popularny skrypt jakim jest CMS WordPress. Jego największą zaletą jest prostota w zarządzaniu, ilość darmowych szablonów i wtyczek oraz SEO friendly, czyli bardzo dobra optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe.

2. Profile biznesowe

W Polsce, w kategorii serwisów biznesowych, największe znaczenie mają linkedin.com oraz goldenline.pl. Na nich możemy łatwo polepszyć swój personal branding. Wystarczy, że nawiążemy kontakty z ciekawymi ludźmi z naszej branży, co może przełożyć się na późniejsze zlecenia czy nawet nową pracę. Ważną kwestią jest również to, że na tych portalach możemy udostępniać swoje publikacje z bloga czy innych serwisów. 

3. Artykuły eksperckie oraz wpisy gościnne

Kolejnym sposobem na pokazanie się od dobrej strony są wpisy gościnne. Za ich pomocą możemy rozszerzyć zasięg naszych czytelników. Jak to zrobić? Wystarczy napisać ciekawy artykuł i zgłosić się do redakcji serwisów branżowych z zapytaniem o jego publikację. Redakcje są bardzo chętne na publikacje ciekawych i merytorycznych artykułów. Aby poprawić nasz SEO PR, warto w artykułach zadbać o krótką notkę o nas czy nawet o link do bloga.

4. Komentarze do ważnych publikacji branżowych

Dodajmy do subskrypcji poczytne, branżowe serwisy i blogi innych specjalistów oraz komentujmy je. Warto, pod wyrażanymi opiniami, podpisać się pełnym imieniem i nazwiskiem (pseudonim nie jest raczej wskazany), a jako stronę domową umieścić swój blog. Twoje ciekawe komentarze mogą przyczynić się do dodatkowego ruchu na nim.

5. Profile społecznościowe

Nie można również zapomnieć o popularnych profilach społecznościowych. Facebook, Google+ czy Twitter powinny nas najbardziej interesować. Załóżmy tam swoje konta, udzielajmy się w branżowych grupach, udostępniajmy swoje wpisy i artykuły.

SEO PR, a pozycjonowanie

Mając utworzone zaplecze pod postacią wpisów czy profili możemy przystąpić do ich promowania w wynikach wyszukiwania. W tym momencie warto posłużyć się fachową pomocą osób lub firm zajmujących się SEO. O ile czasami sama odpowiednia optymalizacja treści wystarczy nam do osiągnięcia czołowych pozycji, o tyle nie jest to wcale regułą.

Szczególnie negatywne opinie są bardzo często podlinkowywane przez użytkowników, co sprawia, że ich „wyprzedzenie” w wynikach nie jest już takie proste. W takich wypadkach pomoc zewnętrzna jest niezbędna. Warto pamiętać o tym, że taka inwestycja może przełożyć się na naszą przyszłość nie tylko w Internecie.

Wykorzystanie SEO PR

Szukasz pracy, zleceń, nowych partnerów biznesowych? A może jesteś znanym biznesmenem czy osobą publiczną? Te wszystkie cele pomoże osiągnąć ci właśnie odpowiednie wykorzystanie SEO PR, dzięki któremu zbudujesz pozytywny wizerunek w sieci. Technika ta może przełożyć się na Twoją karierę czy osobisty sukces nie tylko w Internecie.

Wojciech Przekop

SEO Manager / managerseo.pl

Niezależny specjalista i konsultant SEO. W branży SEO od ponad 7 lat. Prowadził kampanie SEO dla kilkuset firm z Polski i zagranicy. Uczestniczył przy projektach SEO dla największych marek. Posiada doświadczenie w prowadzeniu kampanii zarówno od strony tzw. White SEO czy Black SEO.