– Jestem dumny i podekscytowany, aby ogłosić, że SMOK Ventures wraz z funduszem Movens Capital zainwestował 1,5 mln dolarów w Vue Storefront. […] Startup ten jest rzadkim przykładem spin-offu software house, który zadziałał. Produkt został inkubowany przez Divante, wrocławską agencję e-commerce założoną przez braci Karwatka, Tomasza i Piotra. Po raz pierwszy rozmawiałem z Tomaszem i Piotrem o potencjalnym inwestowaniu w Vue już w październiku 2019 roku podczas jednego z spotkań założycieli w pięknym regionie Jura Krakowsko-Częstochowska w Polsce – napisał na blogu Borys Musielak Managing Partner w SMOK Ventures.
– Nasza inwestycja w Vue Storefront opiera się nie tylko na zespole i wartości, jaką produkt dostarcza klientom. Nie mogliśmy zlekceważyć także tempa, w jakim rozwijała się społeczność skupiona wokół tego projektu: w ciągu ostatniego roku wykorzystanie wersji open source tego oprogramowania wzrosło o 300 proc. do ponad 40 tys. pobrań miesięcznie. Stąd nasze przekonanie, że Vue Storefront będzie jednym z najszybciej rozwijających się startupów na świecie wykorzystujących model otwartego oprogramowania – podkreśla Artur Banach, partner w Movens VC.
Czym jest Vue Storefront?
Jak czytamy na stronie firmy, Vue Storefront rozpoczęła działalność zaledwie dwa miesiące temu, jako oddolna inicjatywa programistów Divante, którzy szukali sposobów na przyspieszenie, ułatwienie i zwiększenie skuteczności narzędzi do budowania biznesów e-commerce. Dostępne rozwiązania nie spełniły ich oczekiwań, więc stworzyli własne.
– Do niedawna krajobraz e-commerce był podzielony na rozwiązania typu open source, które zapewniają firmom elastyczność, ale wymagają czasu i wiedzy do wdrożenia, a platformy SaaS – łatwe w użyciu, ale z ograniczeniami w dostosowywaniu. Vue Storefront, dzięki podejściu skoncentrowanemu na API, zaciera tę linię. Dostarczamy frontend, który daje sprzedawcom pełną kontrolę nad doświadczeniem klienta, ale nie zmusza ich do kodowania wszystkiego od podstaw – napisał na stronie firmy, Filip Rakowski, CTO, Vue Storefront.
Rozwiązanie od Vue Storefront, obecnie używane jest przez ponad 250 e-sklepów i ponad 100 agencji partnerskich. Zdobyte dofinansowanie firma zainwestuje w dalszy rozwój sklepu natywnego dla chmury, który umożliwia przedsiębiorstwom e-commerce poprawę wydajności witryny.
Inwestycje SMOK Ventures w 2020 roku
Mimo kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa fundusz SMOK Ventures nie zwalniał tempa w 2020 roku. W zeszłym roku fundusz zainwestował w 10 spółek, z czego tylko o sześciu powiedział oficjalnie. Były to: Sunfoof, HiPets, Authologic, Nibble Games, inSTREAMLY i Gaminate.
Pozostałe cztery, jeszcze nieujawnione inwestycje, to rozwiązania z branży e-commerce, zdrowia, gamingu i proptech. Fundusz zapowiedział, że poinformuje o nich w ciągu kilku najbliższych miesięcy, zgodnie z PR-owymi planami tych startupów.
– Nie jest tajemnicą, że firmy, które powstają w kryzysie, o ile ten kryzys oczywiście przeżyją, mają generalnie łatwiej. Wygrywają, bo znają krew, pot i łzy. Umieją kontrolować koszty, wyciskać wręcz marżę ze swojego biznesu. Gdy kryzys mija, takie przedsiębiorstwa często uzyskują wiodącą pozycję na rynku, jak to miało miejsce z AirBNB czy Uberem, firmach powstałych w poprzednim kryzysie i jednocześnie najgłośniejszymi wielomiliardowymi wejściami na ameryańską giełdę w ostatnich latach. Liczę na podobne sukcesy firm z naszego portfela – napisał w podsumowaniu 2020 roku Borys Musielak, które przeczytasz tutaj.