O tym, że SoftBank jest zainteresowany inwestycją w polską markę eobuwie poinformował Reuters powołując się na dwóch informatorów. Poza japońskim gigantem ofertą CCC zainteresowani są również Cinven, Mid Europa Partners i Advent International. Ten ostatni uczestniczył w głośnym wejściu Inpostu na giełdę. Na ten moment żadna ze stron nie skomentowała tych doniesień.
CCC chce rozwinąć e-commerce
Informacja o tym, że CCC planuje pozyskać mniejszościowego partnera dla eobuwie pojawiła się w zeszłym roku. Marka poinformowała wtedy, że zdecydowała się na taki krok bo potrzebuje partnera z know-how w zakresie sprzedaży online, dzięki któremu mogłaby stanąć na nogi w obliczu pandemii koronawirusa, która zablokowała tradycyjną sprzedaż.
– IV kwartał i cały 2020 rok był okresem umacniania i wykorzystania potencjału e-commerce. Pandemia uwidoczniła kluczowe trendy takie jak migracja klientów do świata online, większa wrażliwość cenowa, zmieniająca się rola sklepów, rosnąca sprzedaż butów casualowych i sportowych, a także znaczenie marki i coraz większą rolę komunikacji i bliskiej relacji z klientem. Okres ten pokazał jednocześnie, że omnichannel, czyli model, na którym opieramy swoją strategię, to najsilniejszy trend w branży retail, a my jesteśmy rynkowym liderem innowacji i nowoczesnej sprzedaży – mówi w komunikacie Dariusz Miłek, założyciel i Przewodniczący Rady Nadzorczej CCC.
Zakończenie sprzedaży ma nastąpić jeszcze w pierwszym kwartale tego roku. Spółka ponoć liczy na zebranie 500 milionów złotych.
CCC i eobuwie
Przypomnijmy, że CCC w 2015 roku wykupiło za 130 mln zł 75 procent akcji w eobuwie i zapowiedziało, że do 2020 roku kupi resztę udziałów. Firma pochodzi z Polkowic platformy eobuwie.pl, która od wielu lat prowadzi sprzedaż polskich i zagranicznych marek obuwia. CCC przejmując tę spółkę udostępniło jednocześnie możliwość kupowania produktów marki przez internet. W chwili zakupu przez CCC, w 2015 roku eobuwie.pl miało 150 mln przychodu. Przez kolejny rok urośli o 100%, do 300 mln.
Grupa CCC wypracowała w IV kwartale 2020 roku przychody na poziomie 1,62 mld zł (wyższe o 26 mln rdr). W całym 2020 roku było to 5,26 mld zł (-2,5% rdr), w tym 2,46 mld zł z e-commerce (+71% r/r). Udział e-commerce w łącznych przychodach wyniósł w 2020 roku 47%, co oznacza znacznie wcześniejsze zrealizowanie strategicznego celu wyznaczonego na 2022 rok (35%-40%).
Natomiast eobuwie w 2020 roku pozostało głównym silnikiem e-commerce Grupy CCC. Przy dwucyfrowych wzrostach sprzedaży r/r spółka zanotowała także bardzo wysoką rentowność. Sprzedaż eobuwie w całym 2020 roku istotnie wzrosła do 2,2 mld zł (+52% r/r), przy marży EBITDA na poziomie 9,0%. Eobuwie zwiększa także udział na nowych rynkach (głównie Europa Południowa) oraz rozwija platformę z modą premium Modivo, która dostępna jest już w 11 krajach, a jej udział w przychodach Grupy eobuwie w całym 2020 roku wyniósł już 10,7%.