Pięć wskazówek do stworzenia produktu światowej klasy wg prezesa LinkedIn

Dodane:

Karolina Halik Karolina Halik

Udostępnij:

Jeff Weiner, prezes LinkedIn, uważa, że świetne produkty można oddzielić od przeciętnych kierując się pięcioma prostymi wskazówkami. O takich wytycznych opowiedział podczas festiwalu Launch w San Francisco, podpowiadając tym samym jak zrealizować projekt światowej klasy. 

Fot. Timothy Muza, Unsplash

Przedsiębiorcy i inwestorzy zgromadzeni na festiwalu otrzymali bardzo jasne wytyczne, które mogą być kluczem do sukcesu. Oto cechy wyjątkowych produktów według prezesa LinkedIn, Jeffa Weinera:

1. Dostarczają unikatową wartość

Weiner za przykład firmy, która doskonale spełnia ten warunek podał Google. Zanim pojawiła się ona na rynku, prym wśród wyszukiwarek wiodła AltaVista. Jednakże Google, koncentrując się na stronie z logotypem i polem wyszukiwania, ujęło internautów swoją prostotą. Dzięki takiej formie użytkownik może skupić się na realizacji celu, bez rozpraszania uwagi przez zbędne dodatki.

2. Przewidują potrzebę klienta

CEO LinkedIn mówiąc o tym warunku wspomniał Waze i przytoczył anegdotkę o tym, jak pewnego dnia, gdy miał wyjść z pracy, uruchomił aplikację i chciał wpisać swój adres domowy, gdy pojawił się komunikat z zapytaniem, czy szedł do domu. Uznał, że produkt “rozumie go” i zapamiętuje, w jakich godzinach podejmuje się podróży i jaki jest ich cel. To sprawia, że użytkownik chętnie wraca do programu, który uczy się, jak z nim współgrać. Tak właśnie powinien działać produkt.

3. Przekraczają oczekiwania 

Słuchacze dowiedzieli się też, że kluczem do spełnienia trzeciego warunku może być obsługa klienta i udzielane wsparcie techniczne. Weiner za przykład podał Sonos, domowy system audio, który tuż przed zorganizowanym przez CEO LinkedIn przyjęciem sprawił przykrą niespodziankę, bo nie udało się połączyć go z siecią. Zawiedziony prelegent skontaktował się z dostawcą, który szybko zareagował na zgłoszenie mężczyzny i w ciągu godziny przysłał specjalistów do pomocy.

4. Wzbudzają emocje

Kolejną cechą, która może przyczynić się do sukcesu produktu, według Weinera jest wzbudzanie emocji. Doskonałym przykładem produktu, który spełnia ten warunek, jest Tesla. Ten samochód to produkt przyszłości, a jak twierdzi przedsiębiorca, odczuwa się to podczas prowadzenia pojazdu. Dodaje, że swoją opinią podzielił się ze znajomymi, którzy, jak się później okazało, również mieli podobne wrażenia podczas jazdy Teslą.

5. Mają znaczący wpływ na życie

Przykładem produktu, który znacznie wpłynął na życie prezesa LinkedIn, jest iPhone. Biznesmen przyznał, że to małe urządzenie stało się “pilotem jego życia”. Dodał, że najlepsze produkty to te, które są pomocne w codziennym życiu, zmieniają sposób funkcjonowania i stanowią nieodłączny element.

Jeff Weiner uważa, że wymienione warunki są kluczem do osiągnięcia sukcesu. Czy ich spełnienie wystarczy, aby produkt podbił serca użytkowników na całym świecie?