Gigant z Mountain View oferuje kartę kredytową od MasterCard z roczną stopą oprocentowania w wysokości 8,99 %. Karta ma być skierowana głównie do właścicieli małych i średnich firm, by w okresach wzmożonego ruchu reklamowego, np. w święta, mogli korzystać z karty gdy nie będą mieli funduszy przeznaczonych na ten cel.
Wybrani konsumenci zostaną zaproszeni w przyszłą środę do udziału w beta testach karty kredytowej.
Sam pomysł wydawania kart kredytowych na zakup produktów swojej firmy został już dawno sprawdzony i jak wiadomo może przynieść wiele korzyści. Amazon wprowadzając taką opcję korzystał na tym, bo mógł obserwować nawyki w wydawaniu pieniędzy przez swoich klientów. Podobną ideą kieruje się Google.
“Nawet jeśli usługa będzie skierowana w stronę małych firm, to oczywiście mamy zamiar walczyć o klienta z większych firm, abyśmy mogli zobaczyć, na co wydaje najwięcej pieniędzy i co mu się podoba” – mówi Brent Callinicos, Skarbnik Google.
Niestety na dzień dzisiejszy oferta będzie dostępna wyłącznie dla klientów z USA.
źródło: mashable.com, reuters.com