Quepasa.com, serwis społecznościowy oferujący założenie profilu, korzystanie z Quepasa Games oraz chatowanie z innymi użytkownikami, kupił amerykańską platformę gier online z video chatem za 100 milionów dolarów – 82 miliony w akcjach, a 18 milionów w gotówce.
Akwizycja oznacza dla latynoskiego serwisu wiele korzyści. Z obliczeń wynika, że to połączenie przyniesie około 71 milionów użytkowników, co powinno powiększyć dochody o ponad 33 miliony dolarów. Quepasa zainteresował się MyYearbookiem, ponieważ szybko zdobywał popularność. Według analiz MY ma około 1,2 miliarda wyświetleń każdego miesiąca oraz 25 milionów użytkowników. Receptą na sukces tego amerykańskiego serwisu była pomoc użytkownikom w zawieraniu przyjaźni oraz podtrzymywanie relacji dzięki graniu online, a także komunikowanie się przez video chat.
„Abyśmy mogli się rozwijać, musieliśmy mieć jak najwięcej narzędzi dla osób, które mają 150 znajomych oraz dla tych, które mają jednego znajomego w sieci. Spotykanie nowych ludzi jest sposobem na zawieranie przyjaźni, więc w kierunku tego zoptymalizowaliśmy naszą platformę i teraz mamy bardziej zaangażowanych użytkowników i więcej odsłon niż większość stron internetowych” – mówi Geoff Cook , CEO MyYearbook.
źródło: gigaom.com