Oferta Vercom objęła 4.000.000 nowo emitowanych akcji serii D, a także 1.000.000 akcji istniejących zbywanych przez założycieli, stanowiących 6,91 proc.kapitału spółki. Zgodnie z dokonanym przydziałem, w transzy inwestorów indywidualnych znalazło się 600.000 akcji, stanowiących 12 proc. sprzedawanych akcji, a pozostałe 4.400.000 akcji przydzielono inwestorom instytucjonalnym.
– Chciałbym serdecznie podziękować wszystkim inwestorom za wzięcie udziału w naszej ofercie, za poświęcony czas oraz za zaufanie, dzięki któremu będziemy mogli wspólnie rozwijać spółkę Vercom w przyszłości. Jestem zadowolony z przeprowadzonego IPO, które cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem zarówno inwestorów instytucjonalnych jak i indywidualnych. Popyt w obu transzach był tak duży, że znacznie przewyższał dostępną ilość akcji – komentuje Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom.
W transzy detalicznej inwestorzy złożyli łącznie około 5,9 tys. zapisów na 7,9 mln akcji, w wyniku czego średnia stopa redukcji wyniosła około 92,4 proc. Wartość całej oferty wyniosła 225 mln zł, a spółka pozyskała kwotę 180 mln zł, które przeznaczy w całości na akwizycje.
– W stu procentach zrealizowaliśmy nasz cel i pozyskaliśmy zakładaną kwotę, która umożliwi nam budowę pozycji lidera na rynku usług CPaaS w regionie CEE. Liczymy na długoterminową współpracę z inwestorami. Głęboko wierzymy, że dzięki środkom pozyskanym z IPO będziemy w stanie wspólnie budować wartość Vercom. Teraz koncentrujemy się na dogłębnej analizie i wyborze tych podmiotów, które najlepiej wpisują się w naszą strategię. Czeka nas bardzo intensywny okres, a pierwszych akwizycji należy spodziewać się w ciągu najbliższych miesięcy – dodaje Tomasz Pakulski, członek zarządu Vercom.
Debiut walorów Vercom na GPW przewidziany jest za około 2 tygodnie.